Ga naar inhoud
  • 0

Passat sportonderstel vervangen voor normaal onderstel


ThomasTDI

Vraag

Mijn pa rijdt een Passat 2.0 TDI met een sportonderstel.

Dit onderstel zat er automatisch bij wanneer er voor Nivelles velgen gekozen werd.

 

Nu is het zo dat hij dit onderstel te stug vindt, zelf vind ik dit erg meevallen, maarja hij moet er in rijden.

 

Heeft iemand een idee wat het zou kosten de sportveren/dempers voor normale veren en dempers te vervangen?

 

Ook wat een beetje een schappelijke prijs zou zijn hiervoor?

 

Vraag staat inmiddels bij de dealer uit, maar dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten en of het een beetje een normaal voorstel is waarmee de dealer komt  ;)

 

Alvast bedankt  :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt het over Nivelles velgen, dus dan denk ik automatisch aan een B8.

Nu heb ik ook een B8, en misschien kunnen we ruilen. Ik heb een Comfortline (standaard) onderstel en heb wel oren naar een Sportline onderstel.

 

Voorwaarde is wel dat de auto's even zwaar zijn, dwz, dat de veren van zowel de voor- als achteras in dezelfde gewichtsklasse vallen.

 

Maar ik weet niet of een ruil een optie is.

aangepast door bm-er
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het ziet er naar uit dat er een nieuw setje veren met schokdempers onder komt. Dit moet van de leasemaatschappij bij de dealer gebeuren ivm garantie e.d.

 

Wat gedemonteerd wordt zal gewoon in de achterbak mee naar huis gaan en waarschijnlijk op t forum belanden ;)

 

Weet iemand of er verschil zit tussen de standaard schokdempers en de schokdempers welke er onder t sportonderstel zitten?

Las namelijk in een ander topic dat bij de 3C dezelfde dempers worden gebruikt bij een normaal en sport onderstel. Is dat bij de B8 ook het geval?

 

 

@@bm-er: ruilen zal dus helaas niet gaan omdat er een nieuwe set onder komt.

 

Alvast bedankt.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een kleine update.

 

12 april gaat de auto naar de dealer en wordt er een "normaal" onderstel gemonteerd.

 

Het sportonderstel (veren+dempers) komt dan mee terug en zal ik in het onderdelen te koop topic plaatsen.

 

Het onderstel heeft dan ongeveer 9000km onder de auto gezeten, bijna nieuw dus.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een kleine update...

 

Hij is erg tevreden met het onderstel, precies wat hij zocht. Alleen heeft de dealer een beetje zitten prutsen.

 

We hadden al vraagtekens toen we bij het ophalen te horen kregen dat alleen de dempers en de achterveren vervangen waren. Volgende de dealer hoefde de voorveren namelijk niet vervangen te worden omdat deze hetzelfde zouden zijn. Toen de auto voor de deur stond nog eens goed gekeken en je zag dat de voorkant lager stond dan de achterkant. Ook vergeleken met andere Passat's met een normaal onderstel, deze stonden voor veel hoger op hun poten. Na weer contact te hebben gehad met de dealer werd het stil. Vervolgens vandaag bij de dealer langs gereden en direct naar de betreffende verkoper gegaan. Deze is op hoge poten richting de werkplaats gegaan om verhaal te gaan halen waarom er niet werd terug gebeld en waarom de voorveren niet vervangen zijn. Het kwam er op neer dat ze gewoon hebben zitten slapen. :roll: Waarschijnlijk vergeten te bestellen en probeerde ze met de smoes dat ze hetzelfde waren eronder uit te komen. Mede omdat er vooraf een prijsafspraak gemaakt was voor het vervangen van 4 veren en 4 schokdempers. Er zijn nu 2 voorveren besteld, deze stonden alleen in backorder. Zodra ze binnen zijn worden deze eronder gezet. 

 

De 2 voorveren van het sportonderstel zal ik in het verkoop topic van de vering erbij voegen.  :wink:

aangepast door ThomasTDI
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden