Ga naar inhoud
  • 0

Onderdelen en functioneren asbak achter middenconsole


DeWitski

Vraag

Hallo forumleden,

 

Eerst even voorstellen: mijn naam is Dennis, woon ergens in Drenthe en sinds kort eigenaar van een Passat 3BG zwart 2001. Een opknapper dus waar ik druk mee bezig ben. Zo zitten er al wat nieuwe kappen, grepen, binnenspiegel en verlichting op.

 

Nu kwam ik er achter dat de sigarettenhouder-verlichting het niet deed. En ik rook niet eens. Maar ja, wat moet werken, moet werken.

Dus via de KB de hele middenconsole los en de verlichting gemaakt.

 

Via die constructie kwam ik er achter dat mijn asbak aan de achterzijde vd console het niet doet. Hij hangt scheef én hij klapt steeds uit.

Ik trof 3 losse onderdelen: een tandwiel en 2 zwarte plastic delen, identiek aan elkaar.

Tandwiel kan ik plaatsen, plastic delen bleken afkomstig van een tuimelaar die je om de pennen aan de zijkant vd uitklapbare asbak schuift. Deze klikken dan weer in de asbakhouder zodat het geheel kan kantelen in de houder.

1 tuimelaar heb ik kunnen maken, maar de andere trof ik alleen het kleine afgebroken deel. Daarom hangt ie scheef.

Ook zag ik aan de zijkant vd asbak een geleidesysteem, waaruit ik opmaak dat dat er voor zorgt dat het geheel, middels de veer, in- en uitklapt.

In de asbakhouder zit een sleuf waardoor ik ook het geleidesysteem kan zien.

 

Ik mis 1 zo'n tuimelaar en naar mijn idee iets van een pal die via de asbakhouder, in het geleide deel vd asbak gaat.

 

Kloppen mijn bevindingen, beschikt iemand over deze onderdelen, danwel: zijn ze bij de dealer te bestellen of koop ik een complete unit a..... euro :evil: ​?????

 

PS foto's heb ik nog niet, boel zit dichtgeplakt in de auto...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum.

 

De achter asbak van menig 3BG eigenaren hier zijn kaduuk of ze sluiten niet meer. Als je al een gebruikte asbak kan vinden zal die ook niet in top staat zijn.

Ik heb destijds een nieuwe bij de dealer gehaald. Zou nu tond de 60 euro zitten denk ik maar dan heb je er 1 met lampje.

Mocht je die halen kijk naar de bekabeling. Bij mij zat binnen verlichting en continu 12+ verkeerd om. Dus lampje bleef branden en aansteker deed het alleen als verlichting aan stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum.

 

De achter asbak van menig 3BG eigenaren hier zijn kaduuk of ze sluiten niet meer. Als je al een gebruikte asbak kan vinden zal die ook niet in top staat zijn.

Ik heb destijds een nieuwe bij de dealer gehaald. Zou nu tond de 60 euro zitten denk ik maar dan heb je er 1 met lampje.

Mocht je die halen kijk naar de bekabeling. Bij mij zat binnen verlichting en continu 12+ verkeerd om. Dus lampje bleef branden en aansteker deed het alleen als verlichting aan stond.

 

Een gebruikte hoeft niet ok te zijn, gaat me puur om 1 a 2 onderdelen die mijn geheel weer doen functioneren. Voor mij als niet-roker op een plek die ik als bestuurder toch niet zie is 60 euro mij veel te gek.

Hoewel, met een lampje zeg je................

*ziet moord door vrouw al voor zich*

aangepast door DeWitski
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden