Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3B stuurt zwaar


RohanV6

Vraag

Hoi leden,

 

Heb sinds kort dat mijn Passat wat zwaar stuurt.

Weet niet of dat aan mij ligt omdat ik er nu elke dag zo'n 40km in rij.

Heb gisteren de banden opgepompt, dat gaf een beetje verschil maar hij stuurt nog steeds zwaar.

Ook had ik vanochtend een soort bonk/knak toen ik naar rechts stuurde in stilstand. (uitparkeren)

Dat geluid is niet meer teruggekomen.

Motor was toen ook koud.

Wat kan dit probleem zijn?

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je de stuurbekrachtigings olie niveau nagekeken ?

Is je stuurpomp lek ?

 

Die knak kan ook wel eens de stuurkogel zijn.

Heb ik toen ook bij mijn peugeot gehad.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je de stuurbekrachtigings olie niveau nagekeken ?

Is je stuurpomp lek ?

 

Die knak kan ook wel eens de stuurkogel zijn.

Heb ik toen ook bij mijn peugeot gehad.

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Zal morgen ff kijken naar het olie niveau.

Hoe/waar kan ik zien of de stuurpomp lek is?

Binnenkort wordt de stuurkogel met alle draagarmen vervangen, dus dat zou het misschien wel kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stuurpomp zie je wel als ie lek is en oliedruppels aan hangt.... ook bij mijn 306 het geval was moest een onderdeel vervangen van de stuurpomp.

Daardoor stuurde het zwaar en haperde mijn stuur als het ware. Mede doordat de reservoir onder minimum stond.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stuurpomp zie je wel als ie lek is en oliedruppels aan hangt.... ook bij mijn 306 het geval was moest een onderdeel vervangen van de stuurpomp.

Daardoor stuurde het zwaar en haperde mijn stuur als het ware. Mede doordat de reservoir onder minimum stond.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja maar waar zit die stuurpomp?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag ff gekeken naar het oliepeil van de stuurbekrachtiging, en die is dus gewoon goed.

Wel is het rondom het reservoir wat vettig/vochtig.

Heb al contact gehad met @@bandenman, en hij vertelde me dat die slangetjes vaker gaan lekken.

Heb vandaag toen ik wegreed weer een bonk/knak gehoord, maar deze keer toen ik naar links stuurde.

Denk dat het toch echt in het onderstel zit.

Weet nog niet precies wat het is.

Iemand misschien een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

knak, bonk : er hoeft maar een klein stukje schroefveer afgebroken te zijn. pak eens een sterke lamp en kijk en vergelijk eens goed je linker en rechter schroefveer ( aan bovenzijde en onderzijde bij de eindschalen)

 

[  of ....Stuurkogel vast of teveel speling of stuurhuis probleem;  lijkt me dat je niet te lang risico mee moet nemen, vandaar dat ik zo 'vlot' reageerde :angel: ]

 

voorwielen op oude ( glossy) weekbladen zetten ( die zijn glad); draaien en ander laten kijken of veerpoten meedraaien; kijken naar speling op Stuurkogels / luisteren waar het kraakt e.d.....kijken of de multiriem niet slipt  bij de stuurpomp  e.d.

aangepast door hawky007
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden