Ga naar inhoud

Discover Pro - HotSpot / Car-Net werkt niet


Noxian

Aanbevolen berichten

Hallo leden,

 

Ik heb nu bijna een jaar mijn GTE Highline met Discover Pro. Prima wagen!!

Recent een nieuwe smartphone (Samsung Galaxy J7), maar krijg de WLAN verbinding niet werkend.

Als ik HotSpot activeer dan krijg ik verbinding met de telefoon (wifi-teken bovenin het display verschijnt), maar als ik met Car-Net of in de navigatie (Google verkeersstromen, etc.) gebruik van de data wil maken, krijg ik eerst de melding "registratiecode wordt gecontroleerd" met direct daarop volgend "de registratie is mislukt".

 

Ik kan in de handleiding van de Discover Pro hier niets over terugvinden en ook enkele zoekpogingen op dit forum levert geen resultaten op.

 

Iemand hier ervaring mee?

Alles werkte prima met mijn vorige smartphone (Galaxy S4).

 

Groeten,

Arnaud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo leden,

 

Ik heb nu bijna een jaar mijn GTE Highline met Discover Pro. Prima wagen!!

Recent een nieuwe smartphone (Samsung Galaxy J7), maar krijg de WLAN verbinding niet werkend.

Als ik HotSpot activeer dan krijg ik verbinding met de telefoon (wifi-teken bovenin het display verschijnt), maar als ik met Car-Net of in de navigatie (Google verkeersstromen, etc.) gebruik van de data wil maken, krijg ik eerst de melding "registratiecode wordt gecontroleerd" met direct daarop volgend "de registratie is mislukt".

 

Ik kan in de handleiding van de Discover Pro hier niets over terugvinden en ook enkele zoekpogingen op dit forum levert geen resultaten op.

 

Iemand hier ervaring mee?

Alles werkte prima met mijn vorige smartphone (Galaxy S4).

 

Groeten,

Arnaud

 

 

Hoi Arnaud,

 

Heb hetzelfde probleem gehad toen ik de auto ongeveer 10 maanden had, heb toen contact opgenomen met de klantenservice van Volkswagen. Advies dat ik kreeg: inloggen op Car-Net (op de PC, niet in de auto), naar Wagenbeheer gaan en de 'geactiveerde wagen' (jouw auto dus) verwijderen. Voordat je de wagen verwijdert wel even de VIN noteren, want na het verwijderen moet je de wagen weer opnieuw toevoegen. Na dit gedaan te hebben waren de problemen die je beschrijft bij mij opgelost. Toen ik de wagen verwijderde had ik al aardig wat rapporten in het archief staan, ik vroeg of die zouden verdwijnen als ik de wagen zou verwijderen. De medewerkster van Volkswagen gaf aan dat dit inderdaad zou gebeuren, maar de oude rapporten zijn gewoon blijven staan. Meevaller dus.

 

Ik had de problemen die jij nu hebt rond half augustus dit jaar. Na verwijderen/opnieuw toevoegen van de auto heb ik (tot nu toe) geen problemen meer gehad. Ik neem aan dat het niet uitmaakt of je de problemen met een GTE hebt of met een diesel (die ik heb), zou je voor de zekerheid nog even kunnen navragen bij Volkswagen. Succes in ieder geval! Laat je even weten of het probleem is opgelost als je het advies dat Volkswagen mij gaf opvolgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Sorry voor de late reactie.

Nee, het is helaas nog steeds niet opgelost.

Heb diverse emails naar de klantenservice van VW gestuurd waar niet of matig op wordt gereageerd. 

Zelf eenmaal de klantenservice gebeld en die bevestigden de ontvangst van mijn emails. Ze zouden het verder uitzoeken en terugbellen... en daar blijft het dan ook bij.

Zal ze zelf maar weer 'ns bellen.

 

Service van VW valt me zwaar tegen  :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie.

Nee, het is helaas nog steeds niet opgelost.

Heb diverse emails naar de klantenservice van VW gestuurd waar niet of matig op wordt gereageerd. 

Zelf eenmaal de klantenservice gebeld en die bevestigden de ontvangst van mijn emails. Ze zouden het verder uitzoeken en terugbellen... en daar blijft het dan ook bij.

Zal ze zelf maar weer 'ns bellen.

 

Service van VW valt me zwaar tegen  :evil:

Wacht maar totdat je garantie gaat claimen. Rij je nooit meer VW
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden