Ga naar inhoud
  • 0

Cruise control op W8?


Bassie

Vraag

Ik heb een vraagje..

 

Ik heb een W8 gekocht, maar daar zit geen cruise control op..

ik heb een 3 spaaks stuur erin zitten, en geen knopje op de hendel..

 

Nou wil ik een hendel met cc kopen..

 

Maar is een W8 "voorbereid" voor cc? Net als een diesel zeg maar?

Of moet ik dan kabeltjes trekken ofzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

volgens mij is het maar de vraag... niet alle diesels zijn voorbereid met cc ( ik heb er al 2 gehad en moest kabel trekken ) 

 

als je de kappen achter het stuur weg haalt moet daar een klein zwart stekkertje los hangen 8 pins dacht ik.

maar opzich de kabels trekken stelt niks voor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Och shit! Dat had ik ff moeten weten ja.. maar ik moet eerlijk zijn, ik ben er nu ook pas mee bezig

 

Ik heb ook een mf stuur gezien, dat vind ik ook wel mooi origineel.. en past ook gewoon volgens Eric en Alle, die heb ik beiden aan de telefoon gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

cruise control kun je simpel achteraf inbouwen mits je wagen een elektronisch gas pedaal heeft.
Bij een W8 is dat zeker het geval. Is idd simpel kabelsetje met o.a. een draad naar de ECU trekken.
daarna heb je de keuze om vanaf dat stekkertje de hendel te gebruiken of MFL te installeren.

je hebt zowiezo een andere hendel nodig, die bij het MFL hoort heeft alleen de aan/uit voor de cruiscontrol

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heeft de W8 standaard cruise control , de bediening zit normaal op het stuur. Denk dat de vorige eigenaar een driespaaks stuur er in heeft gezet en daar zitten geen knoppen in???? de hendel is wel orgineel zonder cruise control dit heeft Vw Express gedaan omdat er normaal knoppen op het stuur zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heeft de W8 standaard cruise control , de bediening zit normaal op het stuur. Denk dat de vorige eigenaar een driespaaks stuur er in heeft gezet en daar zitten geen knoppen in de hendel is wel orgineel zonder cruise control dit heeft Vw Express gedaan omdat er normaal knoppen op het stuur zitten.

W8 is ook met een ander stuur zonder bediening geleverd. De wagen van Bassie komt uit Duitsland en daar zijn ze ook zonder cruise control geleverd.

In de W8 had je een voorloper van de Golf 5 stuur kwa model. 3 spaaks en evt zelfs volledig hout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sietze zegt is bullshit,

Duitsland heeft heel veel W8 met of hout of leer in het model van een rubberen bora stuur..

Maar de vraag is enkel of het elec gasklep huis al zover is voorbereid net als een diesel,

Dat er half dash een vrouwtje hangt diesels hebben dit allemaal is peanuts om cc op te zetten

De vraag was of zelfde bij W8 is

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden