Ga naar inhoud
  • 0

Motor storing 1.9 BKC


tiptronic

Vraag

Vandaag geconfronteerd met een beroerd lopende motor van de Passat

Emissions workshop geeft hij soms aan en motormanagement lampje geel brand

Eindje mee gereden en geen trekkracht aanwezig loopt verder rustig in eerste instantie

Auto uitgezet en even later opnieuw gestart lampje motor brand weer, echter E.W geeft ie nu niet weer.

Tijdens het wegrijden hoorde ik wel een blazend geluid van een kapotte slang o.i.d.

Na telefonisch consult de auto even opgehaald en op de bokken gereden de slangen gecontroleerd en opnieuw vastgezet was wel een beetje nodig. Blazend geluid inmiddels weg, maar echt niet meer fatsoenlijk mee te rijden horten en stotteren en rokend de Passat terug gebracht. Loopt ook erg rauw net of de uitlaat lek is dat geluid, en o ja als je erachter bij de uitlaat staat stinkt het enorm (net als m'n moderne Peugeot Partner 1.6hdi start/stop)

Gisteren is de auto alleen maar ververst met olie en filter en een alternatief van Forte voor de reiniging, en het luchtfilter is vervangen. Dus een gevalletje toeval of iets met de Egr of roetfilter?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wagen is uitgelezen en foutcodes gewist en niet teruggekomen 

Slang van de intercooler was de boosdoener, nokjes die op de klemmen zitten waren weg en daarom kon de klem zijn werk niet meer doen

Nu vernieuwd en wagen rijdt weer als vanouds 

@@Postie dank voor het uitlezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wagen is uitgelezen en foutcodes gewist en niet teruggekomen

Slang van de intercooler was de boosdoener, nokjes die op de klemmen zitten waren weg en daarom kon de klem zijn werk niet meer doen

Nu vernieuwd en wagen rijdt weer als vanouds

@@Postie dank voor het uitlezen

Gelukkig! Graag gedaan, gelukkig viel het mee! Maar dat was ook wat me opviel dat de nokjes helemaal versleten was en klemmen verbogen slang bleef er niet inzitten! Als nog eens nodig is heb je me nummer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden