Ga naar inhoud
  • 0

Ratel in neutraal


APNorth

Vraag

Hallo,

 

Heb met net al even voorgesteld.

Meteen een curieuze vraag.

 

In neutraal was er steeds een ratel te horen. Bij het rijden was het duidelijk dat de koppeling versleten was.

Ik dacht, meteen goed werk leveren: door een garage laten uitbouwen en diagnose maken van de ratel.

Bleek een kapot uitruklager te zijn. Meteen vliegwiel (voorloper van het 2Mvliegwiel) en koppeling mee laten vervangen.
Een slordige €2700 later gaat mijn 13-jarige Passat als nieuw!

Dus dat is al prima... maar... het ratelen is er nog steeds. Identiek als ervoor.

 

Ik blijf er eerst vanaf... even die eerste kosten verwerken.
Nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling, nieuw uitruklager en alles wat VAG voorschrijft daarmee te vervangen.

Wat blijft er dan nog over dat net in neutraal zo rammelt? Vanaf het moment dat je de koppeling drukt is het meteen weg...

Als iemand een idee heeft... ik hoor het graag!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

€2700,- is wel erg veel idd....

Misschien je syncromesh ringen?

Ik had ook een ratel, maar alleen bij het wegrijden in z'n 1.

Heb toen de versnellingsbak laten reviseren, en daaruit bleek dus dat er een paar tandjes misten in de tandwielen en dat er tandwielen door midden waren.

Heb je geen garantie bij de garage waar je alles hebt laten vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is dat echt te veel?
Koppelingsschijf

vliegwiel

drukplaat

ausrücklager

führungshülse

 

Met speciale schroeven etc. zit ik al snel aan 1400, zonder werk.


Is nu toch te laat... ben eerder benieuwd wat er na zo een grondige reparatie nog kan ratelen in neutraal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt inderdaad op tandwielen die ratelen. Er zijn speciale olie soorten die dit verhelpen dit geluid. In de nieuwe v bakken. Dsg en handbak is ook een ratel geluid. Maar das conform de techniek. Voor een zo goed mogelijke overbrenging te realiseren is er gekozen voor dunnere olie dus meer geluid en minder comfort. Zou dat eens kijken voordat de boel open gaat.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden