In neutraal was er steeds een ratel te horen. Bij het rijden was het duidelijk dat de koppeling versleten was.
Ik dacht, meteen goed werk leveren: door een garage laten uitbouwen en diagnose maken van de ratel.
Bleek een kapot uitruklager te zijn. Meteen vliegwiel (voorloper van het 2Mvliegwiel) en koppeling mee laten vervangen. Een slordige €2700 later gaat mijn 13-jarige Passat als nieuw!
Dus dat is al prima... maar... het ratelen is er nog steeds. Identiek als ervoor.
Ik blijf er eerst vanaf... even die eerste kosten verwerken. Nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling, nieuw uitruklager en alles wat VAG voorschrijft daarmee te vervangen.
Wat blijft er dan nog over dat net in neutraal zo rammelt? Vanaf het moment dat je de koppeling drukt is het meteen weg...
Vraag
APNorth
Hallo,
Heb met net al even voorgesteld.
Meteen een curieuze vraag.
In neutraal was er steeds een ratel te horen. Bij het rijden was het duidelijk dat de koppeling versleten was.
Ik dacht, meteen goed werk leveren: door een garage laten uitbouwen en diagnose maken van de ratel.
Bleek een kapot uitruklager te zijn. Meteen vliegwiel (voorloper van het 2Mvliegwiel) en koppeling mee laten vervangen.
Een slordige €2700 later gaat mijn 13-jarige Passat als nieuw!
Dus dat is al prima... maar... het ratelen is er nog steeds. Identiek als ervoor.
Ik blijf er eerst vanaf... even die eerste kosten verwerken.
Nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling, nieuw uitruklager en alles wat VAG voorschrijft daarmee te vervangen.
Wat blijft er dan nog over dat net in neutraal zo rammelt? Vanaf het moment dat je de koppeling drukt is het meteen weg...
Als iemand een idee heeft... ik hoor het graag!
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten