Ga naar inhoud

Ervaringen 1.9 TDI 2006


JVN91

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

In oktober ga ik verhuizen naar België en ben dus op zoek naar een zuinige wagen. Het is moeilijk om afscheid te nemen van mijn passie, kwam toevallig een mooie Passat 3C tegen met Vlaams kenteken uit 2006 met een 1.9 TDI motor wat mijn interesse heeft gewekt. Mijn vraag is aan leden die ervaringen hebben met deze motor of ie wel bevalt qua zuinigheid en prestaties.

 

Bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In rij 1.9Tdi BXE motor handgeschakeld - gechipt van 105 naar 138pk - gemiddeld verbruik van 5,6L/6L - gemiddeld 1000km per tankbeurt. Verzekering halve omnium 730eur per jaar en dacht een kleine 400eur wegen belasting per jaar voor 10 fiscale PK's.

 

Helaas zitten de BE occasie wagens veel minder in de opties dan gemiddeld in NL en zal je snel een comfortline vinden dan een highline.

 

Ook moet ik zeggen dat er weinig verschil zit in mijn wagen dan deze van mij mijn vrouw qua kosten buiten de benzine dan.

Maar dit is tegenwoordig ook bijna verwaarloosbaar aangezien de diesel en benzine prijzen dicht bij elkaar zitten.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft een Passat 3C Highline 2007 1.9 TDI

Mee naar marokko gereden, (ge exporteerd). IDEAAL! Echt een top motor.

De 1.9 TDI is 100% betrouwbaar, maar wel aub 1ntje die goed onderhouden is.

 

Kwa verbruik ben ik ook zeer tevreden mee. 1000km op 1 tank haalt ie met gemak.

Ik zeg doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar België gaat en een Passat zoekt, is het zinvol om in Duitsland te kijken. In D rijden 'iets' meer VW's rond en ook veel meer luxe uitvoeringen.

 

In België hoef je bij Import geen BPM af te dragen, dat maakt het daar financieel veel aantrekkelijker om een Duits exemplaar aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden