Ga naar inhoud

Vraag

Geplaatst

Hoi,

Mijn passat cc 140/tdi heeft tijdens het rijden een onregelmatig toerental.Ik heb hem dan op de cruise control staan en toch wiebelt hij op en neer. Dit heeft ook een behoorlijk effect op het verbruik.

Ik heb inmiddels de luchtmassameter, dieselfilter, luchtfilter en olie vervangen. Nog steeds geen oplossing.

Hebben jullie nog een tip voor mij?

Alvast dank.

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik had bij m'n 3B  met automaat ook onregelmatig toerental op de cruise-control.

Nadat ik mijn automaat had ververst, was het schommelen niet meer aanwezig.

Heb je ook een Dsg-bak? dan zou je eens kunnen controleren of de olie ververst moet gaan worden.

• 0
Geplaatst

Ik heb dat probleem ook met mijn DSG gehad.

Is alleen in de versnelling 2, 4 en 6 rond de 2000 toeren.

Is naar mijn idee net even te weinig druk op de koppelingsplaat.

Kun je op twee manieren oplossen.

-1

Tuning op maat met ook DSG tuning waarbij de koppelingsdruk verhoogd wordt.

-2

Andere DSG olie die bij bedrijfstemperatuur dunner wordt en daardoor meer vriktie heeft tussen de platen.

Ik heb de tweede optie gedaan omdat ik toch schone olie nodig had.

Bij JB autoservice in Dieverbrug weet Jos hier alles over.

• 0
Geplaatst

Ik heb idd een dsg. Je merkt het eigenlijk pas in de 6... op de snelweg. Eigenlijk doet hij dat bij verschillende snelheden. De auto is door tunex voorzien van chiptuning. Zelf zat ik aan verstuivers of zo te denken.

• 0
Geplaatst

Je dsg is niet getuned dus. Dat zal t verklaren. Door de tuning heb je een hoger koppel en zal je koppeling wat eerder slijten. De koppeling van 2, 4 en 6 krijgt meer te verduren dan de eerste koppeling.

• 0
Geplaatst

Hoi,

Mijn passat cc 140/tdi heeft tijdens het rijden een onregelmatig toerental.Ik heb hem dan op de cruise control staan en toch wiebelt hij op en neer. Dit heeft ook een behoorlijk effect op het verbruik.

Ik heb inmiddels de luchtmassameter, dieselfilter, luchtfilter en olie vervangen. Nog steeds geen oplossing.

Hebben jullie nog een tip voor mij?

Alvast dank.

Kijk eens even een keer naar je brandstoffilter, misschien dat je pomp aan het slijten is..

• 0
Geplaatst

Je kunt controleren. Of het uit de bak of uit de motor komt.

Een versnelling lager gaan rijden met het zelfde toerental. Doet hij t dan ook is het de motor

• 0
Geplaatst

Dan is het hoogst waarschijnlijk je motor.

Tip van Matthijs zou ik opvolgen

Controleren of de HD pomp slijtage heeft

Hi...dank voor je tip. Misschien een stomme vraag maar wat is een HD pomp?

• 0
Geplaatst

Hogedruk pomp;die pompt je diesel naar de injectoren;;

Als je de kap opendoet zie je links aan het blok wat lager je dynamo zitten,daar bovenop zit de hd pomp met leidingen naar de injectoren

post-23305-0-76489400-1471769633_thumb.jpg

• 0
Geplaatst

Je kunt wel je brandstoffilterhuis losdraaien en het kapje eraf halen als je auto recht staat kan dit zonder knoeien,je ziet dan de bovenkant van je filter zitten,is dit schoon is het wel goed,zie je metaal schilfertjes niet goed;

Als je dit doet draai dan een doek ofzo om het filterhuiks heen voor evt druppels of als er een schroefje valt dan ben je dat niet kwijt;

Enkel deksel optillen filter niet eruit halen

• 0
Geplaatst

Je kunt wel je brandstoffilterhuis losdraaien en het kapje eraf halen als je auto recht staat kan dit zonder knoeien,je ziet dan de bovenkant van je filter zitten,is dit schoon is het wel goed,zie je metaal schilfertjes niet goed;

Als je dit doet draai dan een doek ofzo om het filterhuiks heen voor evt druppels of als er een schroefje valt dan ben je dat niet kwijt;

Enkel deksel optillen filter niet eruit halen

De filter is recent vervangen. Er zat idd wat viezigheid in. Weet niet wat het was.. ik dacht zelf aan pluisjes.

• 0
Geplaatst

Hogedruk pomp;die pompt je diesel naar de injectoren;;

Als je de kap opendoet zie je links aan het blok wat lager je dynamo zitten,daar bovenop zit de hd pomp met leidingen naar de injectoren

Dankje Rob. Volgende week ff naar de garage.

• 0
Geplaatst

Hmm als het niet glinsterde is het geen metaal,heb je hem zelf vervangen?

Dan weet je de procedure ook,je zou nog eens kunnen kijken ernaar al lijkt me met die km niks aan de hand,iig normaal zit er niks in tenzij het residu vanuit je tank is,let er wel op dat je nooit op reserve rijd dat versnelt evt slijtage alleen maar

• 0
Geplaatst

Vandaag contact gehad met jari techniek uit Hoogeveen. Dit uitgelegd en zij geven aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het de HD pomp is. De auto rijd daar te goed voor.

Ik zag dat ze bij Tunex de injectoren voor €150 reinigen. Misschien is dat iets om te overwegen?

• 0
Geplaatst (aangepast)

Tunex ???? Daar zou ik sowiesie niet naartoe gaan...

Maar over een vies brandstoffilter gesproken;

Bij de mijne merkte ik ook trilling en wat zoekerig gedrag met lagere toerental. Motor was prima mee te rijden maar vorige week onder coulance vervangen dus je monteue heeft het fout.

aangepast door Fopperr
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden