Ga naar inhoud
  • 0

Kofferbak gasveer Passat CC


RMB013

Vraag

Goedemorgen,

 

Ik heb sinds deze week een passat CC 2.0 TDI uit 2009 gekocht.

Als ik de kofferbak open doe met de sleutel, klapt deze zo hard open dat bijna het raam eruit vliegt.

 

Heeft dit te maken met de gasveer van de kofferbak? of zijn er andere oorzaken te bedenken?

 

gr. Rud

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit heeft inderdaad te maken met de gasveren maar ik denk dat het meerendeels komt dat er geen gewicht op je kofferbak staat.

Normaalgesproken zit er een gevarendriehoek gemonteerd op je kofferklep die voor extra gewicht zorgt waardoor het niet zo hard gaat.

Zou het kunnen zijn dat die bij jou mist ?

Als ik de mijne er uit haal dan gaat het ook zo hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De gevarendriehoek mist inderdaad.

Echter heb ik de rechterzijkant van de kofferbakbekleding los gehaald en zie dat de gasveer onder loszit (nergens aan vastgemonteerd zit)

Ik ben nu aan het zoeken waar hij evt vast zou horen te zitten, alleen zie ik het niet.

Iemand die dat even kan aanwijzen?

 

Denk dat daarmee een groot gedeelte is opgelost, en anders extra gewicht erbij zetten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

opgelost. of in ieder geval. het pinnetje gevondne waar de gasveer op hoort.

Denkt nu goed, echter is het klemmetje afgebroken die de gasveer bevestigd, dus even kijken of ik dat kan scoren bij de dealer.

thnc voor je reactie iig

Als ik jou was zou ik ook even de bedrading na lopen van de verlichting in de klep bij het scharnier punt nu je de boel toch heb los liggen.

Bij was de bedrading bijna door aan de linker kant.

Dat voorkomt weer storingen.

 

 

Gr Edwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik jou was zou ik ook even de bedrading na lopen van de verlichting in de klep bij het scharnier punt nu je de boel toch heb los liggen.

Bij was de bedrading bijna door aan de linker kant.

Dat voorkomt weer storingen.

Gr Edwin.

Hoe heb je dit opgelost? Zit al meer als jaar dat ik de achterklep niet kan openen via het logo op de koffer, wel met de afstandsbediening en van binnen uit. Logo al vernieuwd maar nog niks. Zal ook is de bedrading nazien daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe heb je dit opgelost? Zit al meer als jaar dat ik de achterklep niet kan openen via het logo op de koffer, wel met de afstandsbediening en van binnen uit. Logo al vernieuwd maar nog niks. Zal ook is de bedrading nazien daar.

Ik had 1 draad dat gebroken was, en dat was van de achteruit rij verlichting.

Kwam er achter toen ik het lampje had vervangen en hij het nog steeds niet branden als ik klep dicht had, wel als klep open had staan en het slot van de klep dicht zetten. Maar zo gouw ik de klep bewoog ging het lampje weer uit.

Dus ergens een kabel breuk.

De kabel boom die links bij de veer zit knikt elke keer als de klep sluit en opent. Dat slijt op ten duur.

En daar loopt ook de draad van micro switch van de klep.

Gewoon even de bekleding verwijden en kijk of de bedrading beschadigt is.

758ef1c93d3a796fb6186abd4b79d8c5.jpg

505f21c6a17c4880c82937c00f37f3a7.jpg

 

 

 

 

Gr Edwin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden