In vorige topics melde ik dat ik nogal wat problemen had met mijn Passat v6 4Motion uit 2000.
Na het laten uitvoeren van een grote beurt en distributie riem vervangen dacht ik van het probleem af te zijn.
Mijn God, wat was dat een verkeerde gedachte.
Ik heb dat uit laten voeren, in december vorig jaar, door KwikFit, beter niet kunnen doen.
Het terug schakelen van de automaat, wat ook een puntje van irritatie was, ging nog steeds hopeloos.
Ben nog een weekje in Duitsland geweest met de auto en vooral daar, omdat daar regelmatig geen maximum snelheid geldt, vond ik dat er weinig gebruik werd gemaakt van de 200pk die ik zou moeten hebben.
Stoute schoenen aangetrokken en heb contact gezocht met Twan de Bandenman van dit forum.
Hij vond het geen probleem dat ik ff langs kwam in Oss, zo gezegd zo gedaan.
Auto bij hem achtergelaten.
Het volgende was er aan de hand, Twan....verbeter me als ik het verkeerd zet:
De distributie riem was niet goed gemonteerd zodat er een timing probleem was ontstaan met de nokkenas. (Gelukkig geen schade aan de motor)
Kleppendeksel pakkingen waren lek, olie liep in de bougie gaten, niet opgemerkt door KwikFit. (ook hier gelukkig geen schade van ondervonden)
Bougies waren vervangen, als ik Twan goed heb verstaan dan kon je de nieuwe bougies er met de hand uitdraaien. (En weer, is gelukkig goed afgelopen voor me)
2 Bougie kabels in verkeerde volgorde gezet. (geen flauw idee of dit schade kan veroorzaken)
3 van de 5 wielbouten van een achterwiel zaten los. (En nog 1 keer, gelukkig goed afgelopen voor me)
Twan heeft alles verholpen en heeft tevens de versnellingsbak olie vervangen en dat bleek ook wel nodig te zijn want de olie was zwart en verbrand, alleen nog goed om patat mee te bakken.
Twan kwam de auto vrijdagavond terug brengen en ik herkende de auto niet meer.......hij rijdt weer fantastisch en schakelt als een zonnetje.
Dus als hier nog mensen zijn of komen die een probleem met de auto hebben en met een kluitje in het riet gestuurd worden door hun Vag Garage, en financieel uitgekleed worden uiteraard...........maak een babbeltje met Twan hier op het forum en gegarandeerd dat het goed komt met je auto.
Ik heb begrepen dat Vdub ook een wizard is met auto's.
Verhalen te over hier op het forum wat betreft de kennis en gedrevenheid met van deze 2 mensen.
Twan, nogmaals heel erg bedankt man.
PS.
Ben nu in gevecht met KwikFit om de arbeidsloon die ik kwijt ben aan Twan vergoed te krijgen.
Vraag
Johan56
In vorige topics melde ik dat ik nogal wat problemen had met mijn Passat v6 4Motion uit 2000.
Na het laten uitvoeren van een grote beurt en distributie riem vervangen dacht ik van het probleem af te zijn.
Mijn God, wat was dat een verkeerde gedachte.
Ik heb dat uit laten voeren, in december vorig jaar, door KwikFit, beter niet kunnen doen.
Het terug schakelen van de automaat, wat ook een puntje van irritatie was, ging nog steeds hopeloos.
Ben nog een weekje in Duitsland geweest met de auto en vooral daar, omdat daar regelmatig geen maximum snelheid geldt, vond ik dat er weinig gebruik werd gemaakt van de 200pk die ik zou moeten hebben.
Stoute schoenen aangetrokken en heb contact gezocht met Twan de Bandenman van dit forum.
Hij vond het geen probleem dat ik ff langs kwam in Oss, zo gezegd zo gedaan.
Auto bij hem achtergelaten.
Het volgende was er aan de hand, Twan....verbeter me als ik het verkeerd zet:
De distributie riem was niet goed gemonteerd zodat er een timing probleem was ontstaan met de nokkenas. (Gelukkig geen schade aan de motor)
Kleppendeksel pakkingen waren lek, olie liep in de bougie gaten, niet opgemerkt door KwikFit. (ook hier gelukkig geen schade van ondervonden)
Bougies waren vervangen, als ik Twan goed heb verstaan dan kon je de nieuwe bougies er met de hand uitdraaien. (En weer, is gelukkig goed afgelopen voor me)
2 Bougie kabels in verkeerde volgorde gezet. (geen flauw idee of dit schade kan veroorzaken)
3 van de 5 wielbouten van een achterwiel zaten los. (En nog 1 keer, gelukkig goed afgelopen voor me)
Twan heeft alles verholpen en heeft tevens de versnellingsbak olie vervangen en dat bleek ook wel nodig te zijn want de olie was zwart en verbrand, alleen nog goed om patat mee te bakken.
Twan kwam de auto vrijdagavond terug brengen en ik herkende de auto niet meer.......hij rijdt weer fantastisch en schakelt als een zonnetje.
Dus als hier nog mensen zijn of komen die een probleem met de auto hebben en met een kluitje in het riet gestuurd worden door hun Vag Garage, en financieel uitgekleed worden uiteraard...........maak een babbeltje met Twan hier op het forum en gegarandeerd dat het goed komt met je auto.
Ik heb begrepen dat Vdub ook een wizard is met auto's.
Verhalen te over hier op het forum wat betreft de kennis en gedrevenheid met van deze 2 mensen.
Twan, nogmaals heel erg bedankt man.
PS.
Ben nu in gevecht met KwikFit om de arbeidsloon die ik kwijt ben aan Twan vergoed te krijgen.
aangepast door Johan56Link naar reactie
Delen op andere sites
4 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten