Ik rijd een vw passat van 2001 een PD 1.9 TDI met 540000 km op de teller.
Ik heb inmiddels op dit forum wat gelezen en daarom de vacuumslangen bij de n75 klep vervangen en de klep zelf ook vernieuwd.
Dit gaf geen grote verbetering.Ik heb ook gelezen dat hier een turbo op zit met variabele geometrie die intern wel eens vast komen te zitten.
Daarom heb ik de vacuumslang van het bedieningspotje die de regelstang van de verstelbare turbo bediend eraf gehaald en met een tangetje de stang een tijdje op en neer bewogen.
Alles terug gebouwd(luchtfilteraanzuigslang) en een testrit gemaakt en direct een groot verschil.
Hij gaat nu in noodloop bij 90 a 100 km/uur en eerst al tijdens het optrekken in de tweede en derde versnelling.
Ik heb er gisteren turbo cleaner van het merk JEPP in gedaan en ga nu eerst mijn tank eens leeg rijden.
Ik heb ook nog diverse filmpjes gevonden op Youtube hoe zo een turbo gereinigd word met Mr Muscle ovenreiniger.(Zonder deze te demonteren) https://youtu.be/J6b1R0k9BFE
Deze is via de EGR ingang andere doen het via turbo uitgang/uitlaat
Wat ik nog zou willen weten is hoeveel vacuum het slangetje op het bedieningspotje zou moeten geven om het regelstangetje te kunnen bewegen.
Als ik bij stilstand de motor flink wat toeren laat maken beweegt het stangetje niet.Normaal of niet?
Vraag
frankrs
Ik rijd een vw passat van 2001 een PD 1.9 TDI met 540000 km op de teller.
Ik heb inmiddels op dit forum wat gelezen en daarom de vacuumslangen bij de n75 klep vervangen en de klep zelf ook vernieuwd.
Dit gaf geen grote verbetering.Ik heb ook gelezen dat hier een turbo op zit met variabele geometrie die intern wel eens vast komen te zitten.
Daarom heb ik de vacuumslang van het bedieningspotje die de regelstang van de verstelbare turbo bediend eraf gehaald en met een tangetje de stang een tijdje op en neer bewogen.
Alles terug gebouwd(luchtfilteraanzuigslang) en een testrit gemaakt en direct een groot verschil.
Hij gaat nu in noodloop bij 90 a 100 km/uur en eerst al tijdens het optrekken in de tweede en derde versnelling.
Ik heb er gisteren turbo cleaner van het merk JEPP in gedaan en ga nu eerst mijn tank eens leeg rijden.
Ik heb ook nog diverse filmpjes gevonden op Youtube hoe zo een turbo gereinigd word met Mr Muscle ovenreiniger.(Zonder deze te demonteren) https://youtu.be/J6b1R0k9BFE
Deze is via de EGR ingang andere doen het via turbo uitgang/uitlaat
Wat ik nog zou willen weten is hoeveel vacuum het slangetje op het bedieningspotje zou moeten geven om het regelstangetje te kunnen bewegen.
Als ik bij stilstand de motor flink wat toeren laat maken beweegt het stangetje niet.Normaal of niet?
Gr Frank
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten