Ga naar inhoud
  • 0

Telefoon aanmelden lukt niet passat 3c


passat_v5

Vraag

hallo,

 

 

 

Ik probeer me telefoon aan te melden maar dat lukt niet.

Heb met vag com verschillende dingen uitgelezen, en kwam steeds dezelfde soort meldingen tegen.

 

ik heb er een premium set inzitten volgens mij  (1k8 035 730 d) van novero.

 

Ik heb de module al gecontroleerd onder de stoel, stekker los gehaald en weer terug gezet, foutcode gereset.

Denk dat er achter de RNS 510 iets los zit, maar voordat ik hem loshaal, zou ik graag willen weten of dat het kan zijn, ipv een kapotte module.

 

Het rare eraan is dat ik ook zo'n vw touch bluetooth module erbij heb, 2x bluetooth dus, en waarom zou dat zijn, heeft toch geen zin naar mijn mening.

 

In me boordcomputer zie ik ook nergens telefoon staan, dat moet wel om me tel aan te melden.

 

Btw , ik heb ook een navilock erop zitten, maar als ik het frame loshaal om me RNS  eruit te halen, moeten dan eerst die (schroeven)  van de navilock loshalen, om daarna het frame los te kunnen halen om bij de schroeven van de RNS te kunnen?

 

En als ik de RNS naar voren haal, zijn de kabels die erachter zitten lang genoeg, gaat bv niet meteen alles los zitten, zodat ik eerst me code van de navi moet ingeven?

 

 

alvast bedankt..

 

 

 

 

 

 

post-12527-0-16741800-1465637219_thumb.jpg

post-12527-0-13590000-1465637233_thumb.jpg

post-12527-0-68259100-1465637242_thumb.jpg

post-12527-0-05606700-1465637322_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

WBT het loshalen van de navilock dat is makkelijk. je haalt de 4 pinnetjes los, dan het frontje verwijderen dat om de radio zit, Dan de 4 schroeven op de hoek en de 2 in het midden. Let op, de schroeven in het midden hebben lengte verschil dus wel weer de goede op de juiste plaats. Dan kan je de RNS naar voren halen, als het goed is zitten alle stekkers vast met een blokkering dus die gaan er niet zomaar af. Heeft het ooit wel eens gewerkt? of zit alles er nieuw in. Niet alle telefoon modules werken zomaar in iedere auto.

Telephone_Modules Retrofitting.pdf

3C0_035_729_G V004_doc_gb.pdf

 

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

WBT het loshalen van de navilock dat is makkelijk. je haalt de 4 pinnetjes los, dan het frontje verwijderen dat om de radio zit, Dan de 4 schroeven op de hoek en de 2 in het midden. Let op, de schroeven in het midden hebben lengte verschil dus wel weer de goede op de juiste plaats. Dan kan je de RNS naar voren halen, als het goed is zitten alle stekkers vast met een blokkering dus die gaan er niet zomaar af. Heeft het ooit wel eens gewerkt? of zit alles er nieuw in. Niet alle telefoon modules werken zomaar in iedere auto.

attachicon.gifTelephone_Modules Retrofitting.pdf

attachicon.gif3C0_035_729_G V004_doc_gb.pdf

 Hoi, heb de auto pas een paar dagen, dus dat kan ik je nog niet zeggen. Maar die pinnetjes kun je dus zo losdraaien. Altijd fijn om eerst info te hebben alvorens men begint...haha

Nu nog hopen dat iemand anders antwoord heeft op de andere vragen, voordat ik begin alles los te maken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een foto van het interieur doel ik op of er cradle op het dashboard geïnstalleerd is.

Met een volledige log doelde ik op het zien welke codering er in de module zit en welke de WSC code is aangezien je nu in de rns een "control module not coded" hebt staan.

 

Dus met de bijkomende foto's kan ik niet veel meer opmaken of helpen.

 

Een volledige scan en dan opslaan dan kan je dit .txt bestand hier kopiëren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals mijn vermoeden bevestigd staat jouw WSC bij de rns op 000 00000 000. Als je deze wijzigd naar de standaard code dan ben je de "module not coded" fout als kwijt. De wijzigen naar 123 12345 123

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een bijkomende vraag. Heeft u de 3 toetsen unit in de dakhemel zitten (in de unit waar de interieur verlichting in zit ?

 

Nee die 3 toetsen heb ik niet, ik had dat ook op een forum  gelezen als je 2 van de 3 inhoud, dat ie de telefoon ook weer op de boordcomputer ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm..net gekeken , maar hoe pas je dat nummer aan..zover gaat me kennis nog niet..maar leer elke dag weer hier....

Ik zie dat ik de workshopcode wcs moet invoeren..maar hij vraagt om meer dingen die ingevuld moeten worden

aangepast door passat_v5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hm..net gekeken , maar hoe pas je dat nummer aan..zover gaat me kennis nog niet..maar leer elke dag weer hier....

Ik zie dat ik de workshopcode wcs moet invoeren..maar hij vraagt om meer dingen die ingevuld moeten worden

Zoals

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat was de volgende tekst:

 

you dit not enter a new coding

if you are using Lcode, make sure to close it in order to transfer the new coding back to VCDS

 

Ik heb dus zoals aangegeven alleen maar die Wsc code veranderd, en dan op  do it! gedrukt, en dan krijg ik deze medling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat was de volgende tekst:

 

you dit not enter a new coding

if you are using Lcode, make sure to close it in order to transfer the new coding back to VCDS

 

Ik heb dus zoals aangegeven alleen maar die Wsc code veranderd, en dan op do it! gedrukt, en dan krijg ik deze medling.

Is toch in orde dan. Soms vraagt vcds ook of hij de wsc code mag zetten naar de standaard code. Dan is het ook enkel op "do it" drukken
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke, kan t zijn dat dat ik het verkeerd heb ingevoerd misschien, 123 12345 123 , moeten daar spaties tussen zoals t nu staat, of mag alles aan elkaar getypt worden 12312345123?

aangepast door passat_v5
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden