Ik ben bezig met een ombouw van een 1.8T uit een '98 Passat naar een Barkas B1000 (oud busje).
Gezien ik straks de gehele motor+bak naast de auto heb staan is onderhoud zeer eenvoudig, en ben ik benieuwd of er zaken zijn waarvan jullie zeggen dat ik die in zo'n situatie gelijk maar moet vervangen/aanpakken.
De donor auto rijdt nog prima, enkel bij stationair schokt hij wat, geef je gas dan loopt ie prima door. Het blok zweet wat olie, dus ik ga in ieder geval 't carter loshalen om te kijken of er allicht sludge gevormd is en bijv. de carterontluchting verstopt.
Ik had overigens een bluetooth OBD2 lezer gekocht, maar m'n smartphone kan geen verbinding met de ECU maken. Op internet lees ik dat dit te maken kan hebben met de radio wanneer die vervangen is door een aftermarket exemplaar: bij mij mist de radio in z'n geheel op het moment. Is dit een bekende issue?
Vraag
Spherix
Hallo,
Ik ben bezig met een ombouw van een 1.8T uit een '98 Passat naar een Barkas B1000 (oud busje).
Gezien ik straks de gehele motor+bak naast de auto heb staan is onderhoud zeer eenvoudig, en ben ik benieuwd of er zaken zijn waarvan jullie zeggen dat ik die in zo'n situatie gelijk maar moet vervangen/aanpakken.
De donor auto rijdt nog prima, enkel bij stationair schokt hij wat, geef je gas dan loopt ie prima door. Het blok zweet wat olie, dus ik ga in ieder geval 't carter loshalen om te kijken of er allicht sludge gevormd is en bijv. de carterontluchting verstopt.
Ik had overigens een bluetooth OBD2 lezer gekocht, maar m'n smartphone kan geen verbinding met de ECU maken. Op internet lees ik dat dit te maken kan hebben met de radio wanneer die vervangen is door een aftermarket exemplaar: bij mij mist de radio in z'n geheel op het moment. Is dit een bekende issue?
Tips welkom!
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten