Ga naar inhoud
  • 0

Noodloop / geen vermogen


mike1990

Vraag

Hoi

Ik heb een probleem.

Mijn turbo komt niet meer in en heb een storing dat systeem niet op druk. Ook mijn lmm geeft storing terwijl deze vorige week nieuwe van Bosch in is gekomen .

Ik denk zelf dat het nu aan de sensor in de buis na de intercooler zit.

(Mapsensor?) Heb namelijk nog een llm gekocht 2e hands maar goed en die geeft geen verschil .

 

Wie denk iets te weten.

auto heeft al wel 460xxx gelopen het gaat om een afn 1.9tdi 110pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ja dat zou ik kunnen doen .

me motor  heeft al 460xxx gelopen dus zou die ook liever vervangen.

 

maar je hebt hebt verschillende soorten kom ik tegen zoals een 1Z en meer.

welke kan ik er zo in hangen en aansluiten zonder de computer te moeten vervangen wil gewoon plug en play

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een AFN uit een Passat 3B, overigens hoeft er met je blok niks te zijn hoor, ik zou alleen de turbo doen, die blokken zijn oersterk, de mijne deed 180pk en heb er 425 mee gereden alsvorens ik em verkocht heb voor iemand die een minipuller ging bouwen. Blok draait nu 8000rpm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk dat er meer mis is. namelijk dat er ook carter druk is omdat er veel dampen mee de intercooler in gaan want die slang is links onder altijd nat .

of dat moet de olie van de slijtage zijn van de turbo . 

 

wat gaat soon turbo kosten dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is altijd een oliezweem aanwezig, als je auto stationair draait is er een verschil in druk tussen de turbine en compressorkant waardoor er altijd licht olieverlies optreed in de turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke  .

als ik nou de retour slang die me inlaat in gaat (voor de turbo nog wel) dicht maak kan het verschil alleen maar terug lopen het blok in.

 

ik heb nu een blok kunnen vinden heb de info 315xxx gelopen bij 280xxx groot onderhoud gehad en een nieuwe riem. alleen kost die 500 euro is dat nou vel voor compleet blok zonder bak??

wat zou me ongeveer een nieuwe turbo kosten ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mmm oke .

heb via onderdelen lijn paar offertes gevraagt voor gebruikte motoren met een km stand 200xxx tot 300xxx compleet met turbo .

nu afwachten wat ik voor antwoorden ik krijg . heb het zelfde gedaan met nieuwe turbo's 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

effe een update .

 

na 2 weken sleutelen. auto eindelijk klaar .

rijden na huis 45 min rijden en halen een patatje vervolgens rijd er iemand achteruit zo op mijn rechter achter deur  :bash:  :bash:  :bash:  :bash:

post-24806-0-42033400-1465914022_thumb.jpg

aangepast door mike1990
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi nu toch nog een klein vermogen probleem .

ik heb de N75 vervangen echter gaat de 1 en 2 prima tot 4000 toeren alleen in de 3 gooit hij het vermogen weg bij 3500 en blijft dan weg.

haal ik hem van contact af tijdens rijden en zet hem er weer op pakt hij gewoon vol  vermogen weer op .

ik ga vanavond effen logje maken. en de codes noteren mocht dit niet lukken .

zou jij  VDUB een logje kunnen maken jij heb er iets meer ervaring mee als hem  :mrgreen:  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden