Ga naar inhoud
  • 0

Verschil b6/b7 variant achterklep ontgrendeling


dragon76

Vraag

Nu heb ik via Ali een imi rns510 prima ding en doet alles wat ie moet doen. Nu krijg ik dus bij het inleggen van de achteruit de camera modus. Het grappige hieraan is dat ik dus geen beeld heb(nog) maar wel de mee bewegende lijnen ???? Nu vraagt dit dus om een camera,nu zie ik op Ali van die mooie die in de achterklep greep zit alleen zijn ze bijna allemaal van een B7. Nu komt dan eindelijk de vraag,passen die ook in de mijne? Mijn Passat is van 2006 en is een variant ????.

Alvast bedankt.

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij een 2006 is de opening is te klein om een camera te plaatsen, maar je kan deze vergroten (aan alle zijden een mm of 3 dacht ik) tot de camera past.

Je moet ook de plaatverlichting aanpassen. Die bestaat bij een 2006 uit één plastic deel met ingewerkte stroombanen (binnenkant achterklep). Je moet dat deel doorzagen om plaats te maken voor de camera en daarbij nog zorgen dat je de plaatverlichting nog kan vastmaken, de stroombanen vrijmaken om er draadjes aan te solderen om deze terug te verbinden met elkaar... Let er op deze te isoleren om kortsluitingen te vermijden.

Om het goed te doen ook de geveilde randjes grondig schilderen om roest tegen te gaan.

 

Het is allemaal te doen, maar er is heel wat werk aan.

 

Je kan ook een klep van model 2008 plaatsen... daar past de camera zo in.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als voorbeeld, ik heb een dergelijke rvc er in zitten.

http://nl.aliexpress.com/item/OEM-VW-Jetta-Golf-MK5-MK6-Passat-B6-CC-Scirocco-RVC-Reverse-image-Camera-Cable-For/32646087341.html?spm=2114.010208.3.10.HM1CBh&ws_ab_test=searchweb201556_9,searchweb201602_2_10017_10034_10021_507_10022_10032_10020_10009_10008_10018_10019,searchweb201603_7&btsid=40a4215b-9d82-4cd4-8e82-5e215f2e210f

 

Begreep dat de achterklep van voor 2008 is, er dan iets moet worden bij gewerkt van de uitsparing van de handgreep opening in de achterklep.

 

P.s dit is een low versie, dus geen meedraaiende lijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Fappie

Ik heb al 3 x een camera incl kabelboom geplaatst in een achterklep voor 2008.

Camera plaatsen incl is rond de 5 uurtjes werk.

Zijkanten ieder moet rond de 3 mm weg gedremeld worden zo ook aan de boven en onderkant moet wat af... om de camera unit goed passend te krijgen.

 

Weet wel dat het goedkoper is dan een andere achterklep.

 

Tsja wil het best voor je doen, stuur maar een PM, mocht je het willen  :wink:  :wink:

 

Wil 14 mei bij de Guy/wulfke mod dag ook wel de camera plaatsen en zorgen dat je kabelboom naar binnen gaat...

Heb tevens nog een kenteken contactplaat liggen die wel aangepast moet worden, ik kan daar tegen betaling voor zorgen.

Moet dan wel bij dealer wat kabeltjes en stekkertjes bestellen.

 

Ik hoor het allemaal wel  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe krijg je die kabels door de kabelgoot van de scharnieren?

Ik krijg die rubber niet ervanaf zonder kapot te maken ben ik bang.

Nu zit de camera onder de bumper wat in principe ook goed is maar het hoor in de klep te zitten he

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als voorbeeld, ik heb een dergelijke rvc er in zitten.

http://nl.aliexpress.com/item/OEM-VW-Jetta-Golf-MK5-MK6-Passat-B6-CC-Scirocco-RVC-Reverse-image-Camera-Cable-For/32646087341.html?spm=2114.010208.3.10.HM1CBh&ws_ab_test=searchweb201556_9,searchweb201602_2_10017_10034_10021_507_10022_10032_10020_10009_10008_10018_10019,searchweb201603_7&btsid=40a4215b-9d82-4cd4-8e82-5e215f2e210f

Begreep dat de achterklep van voor 2008 is, er dan iets moet worden bij gewerkt van de uitsparing van de handgreep opening in de achterklep.

P.s dit is een low versie, dus geen meedraaiende lijnen.

Low versie maakt me niet uit,meedraaiende lijnen heb ik al. De radio/navigatie unit laat al meedraaiende lijnen zien.(denk via stuurhoeksensor??) alleen dus geen beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mmm das jammer dat er zoveel werk voor nodig is. Waarom veranderen ze dat dat ook weer halverwege?? Denk dat ik dan voor een andere oplossing ga zoals bv een camera in een kentekenplaat verlichtingsunit. Ik laat jullie wel weten wat het wordt. Bedankt voor de info en aanbod voor hulp.

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dreke even een vraagje over de camera, misschien dat je het weet ( waarschijnlijk wel ) :mrgreen: . Zijn de camera`s het zelfde high end en low en zit het verschil in de module die je met een high end plaatst, of zijn de camera`s zelf ook verschillend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe krijg je die kabels door de kabelgoot van de scharnieren?

Ik krijg die rubber niet ervanaf zonder kapot te maken ben ik bang.

Nu zit de camera onder de bumper wat in principe ook goed is maar het hoor in de klep te zitten he

 Als je een kabelboom van cars equipment heb gaat het prima, je moet wel de draden uit de stekkers halen. ( let wel op dat je de draden weer op de zelfde positie terug stopt. Het rubber haal je aan de achterklep kant zo los.

zie dit topic http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/15291-oem-rvc-“revers-camera”-rns510-passat-variant-3cb6/

daar komen deze foto`s ook uit.

post-18022-0-56431300-1462516801_thumb.jpg

post-18022-0-42362800-1462516803_thumb.jpg

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij gaat die er echt niet zo gemakkelijk vanaf man,met een scherp voorwerp gaat die geheid scheuren.

Maar ik was al zover dat k eraan geprult had,,met kunstof tools maar die buigen teveel mee,

Thanks man

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij gaat die er echt niet zo gemakkelijk vanaf man,met een scherp voorwerp gaat die geheid scheuren.

Maar ik was al zover dat k eraan geprult had,,met kunstof tools maar die buigen teveel mee,

Thanks man

Dan doe je wat verkeerd want zo vast kan het nooit zitten tenzij het gelijmd is 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dreke even een vraagje over de camera, misschien dat je het weet ( waarschijnlijk wel ) :mrgreen: . Zijn de camera`s het zelfde high end en low en zit het verschil in de module die je met een high end plaatst, of zijn de camera`s zelf ook verschillend.

@@Diver

 

Jan, 

 

De camera's zijn wel degelijk verschillend.

 

De low-end is een RGB camera. Die heeft geen eigen controller en wordt rechtstreeks op de RGB ingang van de RNS aangesloten. Low-end camera heeft een meerpolige (5polig?)  blauwe Fakra stekker en een zwarte tweepolige stekker voor voeding

 

De high-end camera is een composiet video camera. Die heeft een eigen controller die deze beelden omzet naar RGB, en er ook de bewegende en vaste lijnen aan toevoegd. De high-end camera heeft een tweepolige grijze Fakra stekker en een 2 polige zwarte stekker voor voedingsspanning.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan doe je wat verkeerd want zo vast kan het nooit zitten tenzij het gelijmd is

 

Tja,wat kun je daar verkeerd aan doen?enkel een schroevendraaier gebruiken zou mijn inziens verkeerd zijn.ik ben het aan het uitvogelen hoe dat zou gaan zonder krassen,komt goed.

Kom er wel net achter dat mn licht en zicht menu gereduceerd is tot enkel reise modus?

Leaving home werkt wel gewoon maar staat niet meer in mn display,vorig jaar was ch ook al verdwenen,gek he

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden