Ga naar inhoud
  • 0

Sleutel aanmelden


Neders

Vraag

Ik heb via Ebay een "tweedehands" nieuwe sleutel gekocht.

Ik wilde deze bij de dealer in laten leren maar al snel vertelde men mij dat dat niet zou lukken omdat deze op een ander chassisnummrr besteld was.

Ik wist dat Vagtechniek ooit gebruikte sleutels in kon leren dus heb ik contact opgenomen met Lucas.

Deze vertelde mij dat ze daar mee gestopt zijn maar dat hij wel (vrij voordelig overigens) een nieuwe kunnen leveren en inleren.

Omdat ik Neunen te ver vond rijden en m'n auto dit jaar bij de dealer een beurt kreeg heb ik de sleutel ook maar meteen daar besteld (verzekering betaalde toch).

Nu is m'n auto daar geweest maar de sleutel nog steeds niet ingeleerd.

De dealer zegt dat er te veel "verkeerde" modules in de auto zitten waardoor de fabriek het inleren tegenhoud.

Het zou voornamelijk door m'n 3C8 comfort-module en kleurenteller komen.

Deze staan in de fabriek niet aan Mijn chassisnummer gekoppeld.

 

Vraag 1: klopt het verhaal van de dealer?

Vraag 2: hoe of waar krijg ik m'n sleutel wél aangemeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je overgeschakeld bent naar een andere comfortmodule ivm B7 gateway te plaatsen kan het kloppen.

 

Als je het over het 3C8 boordnet hebt dan klopt dit niet omdat de sleutel hier niks mee te maken heeft. Sleutel en wegrijblokkering zitten in de comfortmodule (achter het handschoenkastje)

Ook in de teller zit er niks die met de sleutel te maken heeft.

Wel is het zo dat de teller geen goede communicatie heeft met jouw comfort module en dus daarom het comfort menu en licht en zicht menu ontbreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem lijkt me, zodra ze de VAS-kast aansluiten en contact maken met de fabriek dat deze eerst alle modules wil updaten.

En dat juist dáár een probleem ontstaat.

De servicemedewerker bij de dealer zei dat het volgens de fabriek ook niet mogelijk is om een 3C8 module in te bouwen zonder problemen met je sleutel te krijgen.

Ik heb hem meteen maar ff op WWW.VWPASSAT.NL gewezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem lijkt me, zodra ze de VAS-kast aansluiten en contact maken met de fabriek dat deze eerst alle modules wil updaten.

En dat juist dáár een probleem ontstaat.

De servicemedewerker bij de dealer zei dat het volgens de fabriek ook niet mogelijk is om een 3C8 module in te bouwen zonder problemen met je sleutel te krijgen.

Ik heb hem meteen maar ff op WWW.VWPASSAT.NL gewezen

Daar heb je het punt al dat ze bij de stealer er helemaal niets van kunnen. pfffff als er iets veranderd raken ze gelijk in paniek.

Waarom kan cq kon Lucas het wel en zo een grote dealer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus ik kan opmaken dat jouw comfortmodule eens is omgebouwd dan (module achter het handschoenkastje)?

Dat heb je dan ook niet zelf gedaan en laten doen want hierin zitten dus de sleutels in ingeleerd. Dus vervangen wil dan ook zeggen dat de sleutels terug aangemeld moeten worden aan die module en dat kan je niet zomaar met vcds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus ik kan opmaken dat jouw comfortmodule eens is omgebouwd dan (module achter het handschoenkastje)?

Dat heb je dan ook niet zelf gedaan en laten doen want hierin zitten dus de sleutels in ingeleerd. Dus vervangen wil dan ook zeggen dat de sleutels terug aangemeld moeten worden aan die module en dat kan je niet zomaar met vcds.

Euhm........ Ik geloof dat ik het boordnet verwar met de comfortmodule dan.

Ik heb dan een 3C8 boordnet, dat ding onder de stuurkolom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Euhm........ Ik geloof dat ik het boordnet verwar met de comfortmodule dan.

Ik heb dan een 3C8 boordnet, dat ding onder de stuurkolom...

Ja maar in het boordnet hoeven ze toch geen sleutels aan te melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Euhm........ Ik geloof dat ik het boordnet verwar met de comfortmodule dan.

Ik heb dan een 3C8 boordnet, dat ding onder de stuurkolom...

Dat is je boordnet, comfort module zit achter je handschoenenkastje als ik het goed heb. Wat is er eigenlijk met je sleutel gebeurt dat je een andere zoekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zolang je huidige comfortmodule er nog in zit lijkt er mijn niks aan de hand en kan een andere sleutel er gewoon op.

De comfortmodule regelt de communicatie met de sleutel en aangezien dit nog de originele is moet het gewoon kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is je boordnet, comfort module zit achter je handschoenenkastje als ik het goed heb. Wat is er eigenlijk met je sleutel gebeurt dat je een andere zoekt.

Sleutel verloren/vergeten/laten slingeren/per ongelukt weggegooid op vakantie.

Zolang je huidige comfortmodule er nog in zit lijkt er mijn niks aan de hand en kan een andere sleutel er gewoon op.

De comfortmodule regelt de communicatie met de sleutel en aangezien dit nog de originele is moet het gewoon kunnen.

Volgens de dealer maakt de fabriek een rondje langs contactslot, tellerbak, stuurkolommodule en de comfortmodule.

Als één van deze schakels niet overeenkomt met wat er bij de fabriek op dit chassisnummer aangemeld is kan de sleutel niet officieel ingeleerd worden.

Stond zelfs op de factuur van de dealer: kan niet officieel aan gemeld worden.

Vraag ik me toch af hoe ze dat bij VAG-techniek doen?

Misschien toch maar eens bellen ????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is mooi K ben dan ook wel benieuwd hoe VAG techniek dat doet. Ik heb ook nog een B7 sleutel die ik graag op mijn auto in geleerd wil hebben. Ben al een keer bij de dealer geweest maar die konden alleen het open en sluiten gedeelte doen, de rest wilde ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is mooi K ben dan ook wel benieuwd hoe VAG techniek dat doet. Ik heb ook nog een B7 sleutel die ik graag op mijn auto in geleerd wil hebben. Ben al een keer bij de dealer geweest maar die konden alleen het open en sluiten gedeelte doen, de rest wilde ook niet.

Het enige wat ze kunnen is olie verversen en modules uitwisselen... meer kunnen ze niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien dat iemand een contact adres kan doorgeven van wie eens een B7 comfort module heeft laten inbouwen. Bij het vervangen van de comfort modulen naar een B7 versie moeten de sleutels hierin ook ingeleerd worden.

Misschien dat Peter Navi16 iemand kent omdat hij deze ombouw ook eens gepland had. Ik weet dan Martijn171175 dit onlangs heeft laten doen door iemand uit Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien dat iemand een contact adres kan doorgeven van wie eens een B7 comfort module heeft laten inbouwen. Bij het vervangen van de comfort modulen naar een B7 versie moeten de sleutels hierin ook ingeleerd worden.

Misschien dat Peter Navi16 iemand kent omdat hij deze ombouw ook eens gepland had. Ik weet dan Martijn171175 dit onlangs heeft laten doen door iemand uit Duitsland.

Ik ken iemand uit Bussum die er óók over op schepte ????????????
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden