Ga naar inhoud
  • 0

Parkeersensoren voor en achter werken niet meer


Joan 3BG

Vraag

Een vraag voor mijn maat die in het bezit is van een Passat variant 3AA:

 

sinds kort werken de parkeersensoren voor en achter niet meer, en de camera ook niet.

 

Na de achterbumper gedemonteerd te hebben en alle stekkerverbindingen gereinigd te hebben werkt de camera weer, maar de sensoren reageren nergens op.

Bij het inschakelen van de achteruit komen de camerabeelden op het scherm, maar geen reactie van de sensoren. Ook bij het inschakelen van de voorste sensoren komt de afbeelding op het scherm maar hier ook geen reactie van de sensoren.

 

Na uitlezen door een Delphi kast komen deze storingen naar boven:

 

34ytuuv.jpg

 

Kunnen we er vanuit gaan dat de module boven het handschoenenvakje aan de linkerzijde de boosdoener is?

Alle zekeringen zijn nagekeken en zijn heel.

 

Ik hoor graag jullie reacties!

aangepast door Joan 3BG
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo, ik ben de maat  :smile:

 

Als de achteruitrijcamera het doet knippert hij niet maar brand constant maar als die het niet doet knippert het lampje.

soms geeft hij onder het rijden ook aan dat optisch parkeersysteem niet beschikbaar is, net als of het dan een sluiting krijgt of een slecht signaal. 

 

Ik woon in Groningen dus een beetje uit de richting.

 

Alvast bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de variant zit de zoemer rechts achteraan bovenop de wielkuip achter de kofferbekleding. Met deze foutmeldingen is het nog wat gissen wat de oorzaak kan zijn. Misschien dat vcds wat meer info kan prijs geven. Kan even goed een sensor zijn sluiting geeft en hierdoor de spanning naar beneden haalt.

De lange pieptoon wijst zowieso op een fout in het systeem alsook het knipperen van het oranje lampje in de toets. Ik vermoed dat de zoemers zelf niet defect zijn maar dat er in de richting van de sensoren of kabelboom moet gezocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, ik ben de maat  :smile:

 

Als de achteruitrijcamera het doet knippert hij niet maar brand constant maar als die het niet doet knippert het lampje.

soms geeft hij onder het rijden ook aan dat optisch parkeersysteem niet beschikbaar is, net als of het dan een sluiting krijgt of een slecht signaal. 

 

Ik woon in Groningen dus een beetje uit de richting.

 

Alvast bedankt voor de reactie

Ik kan het evt. ook voor je uitlezen. Ik woon in Rolde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een variant. Moet ik dus even kijken waar de zoemer zit. Als het lampje knippert geeft hij wel een lang piep signaal.

Dat lange pieptoon komt van voren als het goed is,als dit het geval is dan ligt het aan de zoemer achter die defect zijn.

 

Zoniet dan ligt het aan een storing in de kabel waar wulfke het over heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Sorry voor de late reactie, ik kon er niet eerder mee bezig.

Gister heb ik de auto nog weer uit laten lezen bij de dealer maar we kwamen niet verder dan de storing die we al eerder hebben genoemd.

De monteur had het er ook over dat hij echt moest zoeken in de bekabeling.

Vandaag heb ik de Voorbumper eraf gehaald en alle sensoren bekeken en op het blote oog niets te zien. In de bedrading was wel een beschadiging en die maakte contact met de massa (Rechtsvoor achter de bumper). Dit heb ik klaar gemaakt maar hij geeft nog steeds storing. Misschien dat er alsnog een sensor kapot is. Ik zal hem nog een keer uit laten lezen en kijken wat er uit komt.

 

Bij de dealer heb ik ook en stroomschema van de parkeerhulp gekregen. Als er vraag naar is wil ik er wel foto's van maken.

 

Nog bedankt voor alle reacties. Als ik meer weet laat ik het horen.

 

Groeten Aart-Jan

post-24642-0-49153500-1460206534_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tuurlijk Aart-Jan, stuur anders maar even een PB met de mogelijkheden wanneer je kunt, vinden we vast wel een mogelijkheid. Reistijd zal het probleem niet zijn.....

Routebeschrijving is vrij simpel, vanaf jouw oprit linksaf  vervolgens over de brug rechtsaf, onder het viaduct door en dan een paar honderd meter doorrijden. 12 minuten lopen, maar lijkt me handiger als je met de auto komt. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden