Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik aan de hoge kant


stevedem

Vraag

Ik vind het verbruik van mijn passat 3bg wat aan de hoge kant.

er ligt een 2.0 20v motor in, handgeschakeld.

 

Ik krijg het verbruik met moeite op de 1 op 9 gemiddeld.
Daarbij moet ik gewoon relaxt rijden, nooit flink doortrekken, en op de snelweg niet harder als 120 op de cruisecontrol.

ik rij ongeveer 70% op binnenwegen, en 30% op snelwegen.

 

Dit lijkt mij wat aan de hoge kant, 

als ik op de verbruiksmonitor op autoweek kijk, of op spritmonitior.de zitten ze allemaal tussen de 1 op 10 a 1 op 13.

Ik had een paar lekke vacuumslangen,

deze zijn vervangen vorige week, maar ik merk geen verschil in het verbruik.

 

Kan het zijn dat er nog een soort van reset plaats had moeten vinden ?

 

zijn er andere zaken die ik kan controleren ?

ik heb het idee dat ik sinds het vervangen van de vacuumslangen wat minder trekkracht heb.

maar er branden geen storings of motormanagement lampjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, doorgaans niet, voornamelijk bij kortsluiting met massa/plus, een slechtere meting/werking zal dat niet doen. 

Lambdasondes hebben "officieel" een levensduur van ca 160dkm, door veel olieverbruik kan zon sonde best wel stuk gaan, of een keer echt te heet geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren kon ik me auto pas wegbrengen,

ik had een volle tank leeg gereden, 440km a 53 liter... is een verbruik van 1 op 8.3

 

Toen ik hem gisteren bracht, en dit aangaf zei hij doodleuk, ow dat is vrij normaal voor deze wagen... 2.0 20v  :blink2: 
Dat lijkt mij toch niet....

Ik ben een rustige rijder, en rij ook nog eens 50 tot 75% snelweg en 80km weg op de cruise control.

Maargoed, ze gingen hem helemaal nakijken, incl rook test om te zien of er ergens valse lucht getrokken word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden