Ik vind het verbruik van mijn passat 3bg wat aan de hoge kant.
er ligt een 2.0 20v motor in, handgeschakeld.
Ik krijg het verbruik met moeite op de 1 op 9 gemiddeld. Daarbij moet ik gewoon relaxt rijden, nooit flink doortrekken, en op de snelweg niet harder als 120 op de cruisecontrol.
ik rij ongeveer 70% op binnenwegen, en 30% op snelwegen.
Dit lijkt mij wat aan de hoge kant,
als ik op de verbruiksmonitor op autoweek kijk, of op spritmonitior.de zitten ze allemaal tussen de 1 op 10 a 1 op 13.
Ik had een paar lekke vacuumslangen,
deze zijn vervangen vorige week, maar ik merk geen verschil in het verbruik.
Kan het zijn dat er nog een soort van reset plaats had moeten vinden ?
zijn er andere zaken die ik kan controleren ?
ik heb het idee dat ik sinds het vervangen van de vacuumslangen wat minder trekkracht heb.
maar er branden geen storings of motormanagement lampjes.
Vraag
stevedem
Ik vind het verbruik van mijn passat 3bg wat aan de hoge kant.
er ligt een 2.0 20v motor in, handgeschakeld.
Ik krijg het verbruik met moeite op de 1 op 9 gemiddeld.
Daarbij moet ik gewoon relaxt rijden, nooit flink doortrekken, en op de snelweg niet harder als 120 op de cruisecontrol.
ik rij ongeveer 70% op binnenwegen, en 30% op snelwegen.
Dit lijkt mij wat aan de hoge kant,
als ik op de verbruiksmonitor op autoweek kijk, of op spritmonitior.de zitten ze allemaal tussen de 1 op 10 a 1 op 13.
Ik had een paar lekke vacuumslangen,
deze zijn vervangen vorige week, maar ik merk geen verschil in het verbruik.
Kan het zijn dat er nog een soort van reset plaats had moeten vinden ?
zijn er andere zaken die ik kan controleren ?
ik heb het idee dat ik sinds het vervangen van de vacuumslangen wat minder trekkracht heb.
maar er branden geen storings of motormanagement lampjes.
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten