Ga naar inhoud
  • 0

Auto stottert bij gas geven

Vraag

Geplaatst

Hallo,

Mijn 3BG heeft sinds een langere tijd een probleem. Wanneer ik rustig gas geef, gaat het prima.

Wanneer ik het gaspedaal wat dieper induw, begint de auto te stotteren. Er is vandaag een nieuwe Bobine op gekomen, maar dit heeft niet geholpen. De auto doet dit zowel op LPG als op benzine. De kabels van de bougies zijn doorgemeten en ook daar is niks raars uitgekomen.

Heeft iemand misschien een idee?

Groet,

Roel

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (aangepast)

hallo, ik heb dezelfde motor geloof ik, en hetzelfde probleem.  Al sinds ik de auto heb eigenlijk.  3B 1.6liter van '97

Soms is het bijna weg soms komt het terug. Vooral met koud of vochtig weer. (dat wil zeggen, soms speelt het ook bij matig gasgeven, dan moet ik heel zuinig met het gas zijn. Vol gas trekt hij nooit, dan gaat ie stotteren)

Ik tank altijd al premium benzine omdat het probleem dan veel minder is.

De laatste tijd heb ik er ook startproblemen bij.  Vandaag de ANWB erbij gehad. Vanwege de startproblemen dus, niet vanwege het stotteren, maar het kan goed zijn dat het hetzelfde euvel is.

Hij zei, dat de derde cilinder niet goed loopt. Vanwege bougiekabel of bobine.  Ik denk dat ik daar eens naar moet laten kijken.

Als de motor eenmaal loopt en warm is rijd hij als een zonnetje. Ik moet alleen niet teveel gas geven ineens.  

aangepast door zwerfkei
  • 0
Geplaatst

Ik heb het altijd dat hij stottert bij gas geven. Koud/warm. Mijne start ook altijd (tot nu toe) prima. De bobine hier is al vervangen en geen verbteringverbetering.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

• 0
Geplaatst
  Op 26-3-2016 om 11:58, 35iB4 zei:

Krijg je blok wel genoeg benzine ?

Geen idee eerlijk gezegd. Ik had gisteravond de stekker van de lmm met wd40 ingespoten. Dacht vanmorgen enige verbetering waar te nemen, maar toch niet.

Er wordt hier gesproken dat het misschien aan de kleppen ligt, dat er misschien 1 kapot is.

• 0
Geplaatst

dat IS wel (een keer) mogelijk icm een LPG installatie, heb je ook toevoeging voor je kleppen in het systeem?

• 0
Geplaatst

Kleppen moet inlaatspruitstuk zijn. (Kennis van mij is nihil en moet alles maar onthouden). Dinsdag wordt er verdere info ingewonnen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden