Ga naar inhoud
  • 0

fout codes polo


35iB4

Vraag

Chassis Type: 9N (9N - VW Polo (2002 > 2010))
Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 45 46 56 76
 
VIN: WVWZZZ9NZ6Y226343   Kilometrage: 122440km
-------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Motor        Labels: 036-906-034-APE.lbl
   Onderdeel No: 036 906 034 AK
   Component:  MARELLI 4MV G      5955 
   Codering: 00071
   Werkplaats#: WSC 00788 
   VCID: 5BB3F2EFC98616F95BD-4B50
   WVWZZZ9NZ6Y226343     VWZ7Z0F3437678

10 Fouten Gevonden:
17989 - Gasklepregeleenheid# -J338
            P1581 - 35-00 - Basisafstelling niet uitgevoerd
17953 - Aansturing gasklep
            P1545 - 35-00 - Onjuiste werking
18044 - Databus -aandrijving-
            P1636 - 35-10 - Ontbrekende informatie van airbagregelapparaat - Intermitterend
17977 - Schakelaar snelheidsregelsysteem E45
            P1569 - 35-10 - Onaannemelijk signaal - Intermitterend
16585 - Verstuiver 1e cilinder -N30
            P0201 - 35-10 - Elektrische storing in stroomcircuit - Intermitterend
16587 - Verstuiver 3e cilinder -N32
            P0203 - 35-10 - Elektrische storing in stroomcircuit - Intermitterend
16588 - Verstuiver 4e cilinder -N33
            P0204 - 35-10 - Elektrische storing in stroomcircuit - Intermitterend
16586 - Verstuiver 2e cilinder -N31
            P0202 - 35-10 - Elektrische storing in stroomcircuit - Intermitterend
17833 - Magneetklep 1 van absorptie-koolfilter (N80
            P1425 - 35-10 - )Kortsluiting met massa - Intermitterend
18058 - Databus -aandrijving-
            P1650 - 35-10 - Ontbrekende informatie van instrumentenpaneel - Intermitterend
Gereedheid: 0000 0000

 

Deze meldingen krijg ik na he vervangen van 4 penbobine' s van de polo van mijn vrouw.

De eerste fout snap ik niet, ben niet in de buurt geweest van het gasklephuis.

Wie kan me hierbij helpen ?

 

Mvg,

 

Arthur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zie hier langs de fabriek steeds een polo voorbij rijden en heel veel politie :mrgreen:

 

Hahahahaha....een zwarte Polo met een brulpijp zeker? Dat moet haast wel mijn vrouw zijn.... :blink2: die probeert ze van zich af te schudden... :lol:

aangepast door 35iB4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

map sensor kon het zowiezo niet zijn want dan had je foutcode 19761 gehad. die van mij was ook kapot... 80 euries kosste dat kreng.

 

weet wel dat die polotjes probleem bakken zijn helemaal als het een aua motorcode is. trust me i know :wink:

ik had de gasklephuis, mapsensor, achterste lambda bougiekabels, lekkage in de bougie schachten en een smerige inlaatspruitstuk vol drap zitten.....

was een leuk weekendje werk aan de winkel in me uppie op de loods.

heb echter gelukkig geen kantelende zuigers, want tikken doet ie niet!! :mrgreen:

 

moet daarnaast wel zeggen dat ik een lambda van 50€ van ebay erop heb zitten, en de auto rijd al meer als een jaar als een tiet mee.

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De map sensor is ook vervangen.

De auto heeft een tijdje bij Twan gestaan en als hij een probleem oploste dan kwam er een ander probleem naar boven.

Na vervangen van het gasklephuis kwam er een luchtlekkage aan het licht, slangen onder het gasklephuis waren verschoven door, voor zover we het kunnen nagaan, een backfire.

De gehele kabelboom vanaf de regelunit is doorgemeten en hier was niets mis mee, en toch nog storingen.

Twan heeft de stekkers grondig onderzocht en vond 2 stekkertjes die niet goed meer waren, ze waren open gebogen waarschijnlijk door piekspanning toen de penbobine klapte.

 

De auto start en rijd weer als vanouds, nogmaals bedankt Twan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

map sensor kon het zowiezo niet zijn want dan had je foutcode 19761 gehad. die van mij was ook kapot... 80 euries kosste dat kreng.

 

weet wel dat die polotjes probleem bakken zijn helemaal als het een aua motorcode is. trust me i know :wink:

 

 

 

 

 

Geen idee wat een mapsensor kostte voor deze Polo...

 

Deze Polo heeft geen AUA motorcode (dat was onze 6N2) maar BBZ. Die we nu hebben is geen 75pk maar een 100pk versie. Het ligt niet zozeer aan de motorcode als wel aan het regelapparaat!! Die MagnetiMarelli's zijn zéér storingsgevoelig helaas....En die zitten zowel in de AUA als in de BBZ motoren.

aangepast door 35iB4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee heb ik niet, had al gecheckt! denk eerder de stuur stekkertje omdat het stuur er eerder uit is geweest ivm met nieuwe blinkerschalter, of module is gewoon vaag aan het doen.

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden