Ga naar inhoud

Fastned snellaadstations niet voor Golf en Passat GTE?


Noxian

Aanbevolen berichten

Ik dacht net, laat ik even wat informatie opzoeken over de mogelijkheden om met m'n nieuwe Passat GTE langs de snelweg ook op te kunnen opladen bij de opvallende Fastned Snellaadstations.

Helaas kom ik tot de ontdekking dat de accu's in de Golf en Passat GTE deze vorm van laden niet ondersteunen  :neutral:

 

Volgens de informatie op de website van Fastned:

"Helaas kunnen de meeste plug-in hybride auto's bij onze stations niet laden, omdat deze accu's het snelladen niet ondersteunen."  

 

Heeft iemand hier meer of andere informatie over of kunnen we hier inderdaad echt niet terecht.. :?:

 

Groeten,

Arnaud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De accu zou zelf wel sneller opgeladen worden, maar de electronica die er tussen zit niet. Je kunt er van uit gaan dat een lithium-polymeer accu net zo snel opgeladen als ontladen kan worden. Een kwalitatief goede lipo accu kan in principe in een uur opgeladen zijn. Ik doe aan rc-wedstrijden met 1:10 electra autos. Wij kunnen natuurlijk eenvoudiger een nieuw accutje erin zetten, maar onze accus laten het toe om de accus binnen een kwartier op te laden. Betekent alleen wel dat je heel veel vermogen in een korte tijd moet kunnen toevoegen/ aanvoeren. In principe 2:45/0:15x 16 A = 176 A en daar zit het probleem. Dat geeft enorme zware aansluitingen en dikke kabels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt me niet om fotos te plaatsen, maar ik rij nu met een Xray X1 F1. Aan de muur hangen ook nog een Xray T3-12 en een tamiya M03. En op de plank staan nog een paar kyosho mini-z schaal 1:24. In het verleden een Traxxas E-revo gereden en een Traxxas Slash 4*4. Nog even kort een Axial honcho crawler gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden