hudeck Geplaatst 23 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 ja ik weet ben er een tijdje niet geweest met upgrades enz. moet ook gewerkt worden en had wat probleempjes die binnenkort verholpen zijn. maar dat betekend mijn bucketlist moet weer eens wat leger worden. dus de volgende vraag.. past deze climatronic 3AA907044AN in mijn cc want vindt deze units mooier/strakker dan de huidige die er nu in zit. weet dat er wat aangepast moet worden maar als ik weet hoe en wat dan ga ik het zeker niet uit de weg. als er nog geen goede schrijven is van hoe dit moet gebeuren dan zal die na deze retrofit er zeker wel komen thanks mannen 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 23 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 geef je ook even aan welke opstelling je nu hebt ? eventueel een foto van hoe het er nu uit ziet clima/raampje rond de rns/ klokje erin ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 23 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 (aangepast) Oeps wulfke vergeten... Heb de standaard opstelling nog geen stoel verwarming en de originele volgens mij tweede gen climatronic dual temp controlled met de rns510 erin 23 december, 2015 aangepast door hudeck Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 23 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 Oeps wulfke vergeten... Heb de standaard opstelling nog geen stoel verwarming en de originele volgens mij tweede gen climatronic dual temp controlled met de rns510 erin off topic ja ik weet het mag niet maar toch.. wil namelijk de schakelaars om de versnellingspook ook naar de nieuwe uitvoering hebben heeft iemand dat al gedaan en is er misschien een topic al van geopend. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 23 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 dan hoef je niks om te pinnen en is de clima unit zo om te bouwen. Enkel een nieuwe clima afdekking - best deze te kopen via ali express want daar kan je er 1tje kopen zonder airbag lampje erin http://nl.aliexpress.com/item/OEM-VW-Passat-B7-B7-CC-Brushed-aluminum-Climatronic-Air-Condition-Control-Panel-3AD-863-082/32333428034.html als je dit niet wil dan ga je enkel een afdekking vinden met airbag lampje en zit je met 2 airbag lampjes tenzij je terug een nieuwe rns afdekking koopt en die kan je dan ook via ali express aankopen http://www.aliexpress.com/item-img/VW-Passat-CC-Volkswagen-Passat-B6-CD-radio-bezel-trim-brushed-aluminum-bezel-navigation-3C0-858/2025786849.html voor de ombouw rond de pook moet je dus ook een nieuwe cover voor rond de pook hebben en het klein achterste stukje (3AA863324A) dan nog de knoppenset links en knoppenset rechts en de bijhorende connectoren. De knoppensets moet je bestellen volgens de opties die je erin hebt - knoppenset is namelijk 1 behuizing en hierin voorzie je de knoppen die je moet hebben. Als je later er knop erbij moet hebben moet je een volledige knoppenset aankopen met de extra optie erbij. de linkse knoppenset is bvb 3AB927137 met handremknop - esp knop en - auto-hold knop http://www.bm-parts.nl/images/articles/269/26959.jpg 3AB927137A zelfde als hierboven maar dan met de start-stop knop erin http://www.bm-parts.nl/images/articles/800/80090.jpg dan moet je wel de bedrading van de handremknop verlengen en ompinnen naar de nieuwe handremknop en nieuw covertje voor rond de lichtschakelaar aangezien de handremknop daar weg valt succes 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 23 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 Wulfke... Als we jou toch niet hadden.. Bedankt voor de informatie ga er meteen werk van maken.. Maar de start/stop knop kan je toch niet gebruiken in onze versie of wel dat zou wel bruut zijn Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 23 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 Mits een beetje ombouwen, comfortmodule en gateway naar versie B7 is dit wel mogelijk. De knopset met jouw opties, parkeersensoren en bandendruk controle heb ik nog niet gevonden helaas. Hiervoor zal iemand met etka moeten te hulp schieten. De eindletters van de onderdeelcode beslissen welke knoppen er aanwezig zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 23 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 (aangepast) 3AB 927 238 CS = full : rollo, C/S(electr. ophanging), SET (bandendruk), PDC, PLA (inparkeren), ECO/start-stop 3AB 927 238 CR : rollo, C/S, SET, ECO, PDC 3AB 927 238 CQ : rollo, C/S, SET, ECO 3AB 927 238 CL : rollo, C/S, SET, ECO, PDC, PLA 3AB 927 238 CK : rollo, C/S, SET, PDC 3AB 927 238 CJ : rollo, C/S, SET 3AB 927 238 CH : rollo, C/S, SET, PDC, PLA 3AB 927 238 CG : rollo, C/S, SET, PDC 3AB 927 238 CF : rollo, C/S, 3AB 927 238 CB : rollo, C/S, PDC, PLA 3AB 927 238 CA : rollo, C/S,, PDC 3AB 927 238 BT : rollo, C/S 3AB 927 238 BS : rollo, SET, ECO, PDC, PLA 3AB 927 238 BR : rollo, SET,ECO, PDC 3AB 927 238 BQ : rollo, SET, ECO 3AB 927 238 BL : rollo, ECO, PDC, PLA 3AB 927 238 BK : rollo,ECO, PDC 3AB 927 238 BJ : rollo, ECO 3AB 927 238 BH : rollo, SET, PDC, PLA 3AB 927 238 BG : rollo, SET, PDC 3AB 927 238 BF : rollo, SET 3AB 927 238 BB : rollo, PDC, PLA 3AB 927 238 BA : rollo, PDC 3AB 927 238 AT : rollo Nog even nakijken voor bestellen! Maar waarom niet voor 'Full' (3AB 927 238 CS) gaan? dan moet je achteraf niet meer veranderen, en alles is verlicht! De prijs blijft gelijk... grtz, dre 23 december, 2015 aangepast door dreke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 23 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 Dreke bedankt voor de nummers. Weet jij misschien ook welke nummer ik nodig heb om de knoppen te monteren in de tunnelbak. En misschien ook voor de gateway en de comfortmodule. Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 23 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2015 gateway en comfort voor 3C of B7? Om deze knoppen te monteren in je console dien je heel je console te vervangen.... Ook paneel rond de schakelhendel enz.... grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 24 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 (aangepast) Bedenk net dat de start-stop knop mogelijks alleen werkende gemaakt kan worden icm kessy. hier heb je bvb al een middentunnel, http://www.bm-parts.nl/lightbox/article/?type=car&aid=26773&carid=51&catid=2 volgens mij kan je je huidige armsteun hier aan monteren, alsook je bestaande opbergvakje met rolluikje, het gaat hem voornamelijk om de montagepunten voor de knop units en de bevestigingshaakjes voor het klein stukje achterkant van de pook volgens de nummers die Dreke doorgaf zie ik dat je geen knopset kan krijgen met enkel de functies die jij erin hebt. dichts erbij is dan 3AB 927 238 BG : rollo, SET, PDC met zonnerollo, bandendruk en parkeersensoren. Enkel de rollo toets is dan teveel. maar indien je bvb een op afstand bedienbare garagepoort hebt zou je de ab hiermee kunnen koppelen (hebben andere forumleden ook al eens gedaan) 24 december, 2015 aangepast door wulfke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 24 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 gateway en comfort voor 3C of B7? Om deze knoppen te monteren in je console dien je heel je console te vervangen.... Ook paneel rond de schakelhendel enz.... grtz, dre Voor de B7 want dan kan ik verder daarop retrofitten klokje, banden druk etc Weet dat alleen de modchip van bronken.de het stuurslot functie terug kan geven. Heb deze man al een paar mailtjes gestuurd maar te vergeefs hij reageert niet terug. Maar is het stuurslot wel zo belangrijk en kan dit dan eruit geprogrammeerd worden. Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 24 december, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 Bedenk net dat de start-stop knop mogelijks alleen werkende gemaakt kan worden icm kessy. Ben ik dan ff blij dat ik kessy er al in heb zitten. Ga loop van de dag mijn bestelling alvast klaar maken bij onze vrienden Thx aan iedereen die mij op dit moment hiermee aan het helpen is. Moet maar genoeg foto's maken en dan daarna wat op papier gaan zetten Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 24 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 Met de ombouw naar B7 gateway en B7 comfortmodule ga je het klokje zeker werkende krijgen, ook de banddruk weergave in de teller ga je zo werkende krijgen (mits plaatsen van sensoren in de wielen type 3AA en de ontvangst antenne) - mooiste is dan ook een TFT teller of zelfs een 3D teller. Start-stop drukknop moet je dan ook wel werkende krijgen lijkt mij - Dreke heeft het zeker werkende in zijn .... 3C... B7.... Als je dan het klokje plaatst ben je wel de geldlades kwijt en ga je ook het frame rond de rns moeten wijzigen omdat hierin de schakelaar voor de alarmlichten moet komen. Ook een andere cover rond de teller aangezien deze gaat aansluiten aan het klokje. Dan moet je toch het origineel covertje kopen rond de clima aangezien je een andere cover rond de rns gaat hebben en hierin dus het airbag lampje vervalt en onder de clima komt te zitten. zoals je kan lezen hangt het 1 aan het andere vast.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 24 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 Start/stop met autohold krijg je niet werkend... even ter informatie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 24 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 ja , je kan het wel werkend maken mar dan moet je ook je ABS pomp vervangen naar een 3AA ...angezien dat de stekker van een 3AA contra is moet je alles ompinnen... dus best een kl*te klus...en als het niet gat werken dan kun je alles weer terug pinnen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 24 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 Start/stop met autohold krijg je niet werkend... even ter informatie en waarom dan niet ? Ik bedoel niet het start-stop systeem van de motor voor aan rood licht ofzo maar de start-stop knop om het contact aan te zetten en de motor te starten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 24 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 en waarom dan niet ? Ik bedoel niet het start-stop systeem van de motor voor aan rood licht ofzo maar de start-stop knop om het contact aan te zetten en de motor te starten. voor roodlicht...dat is start/stop Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 24 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 het gaat hem om de knop onderaan, http://www.bm-parts.nl/images/articles/800/80090.jpg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 24 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 het gaat hem om de knop onderaan, http://www.bm-parts.nl/images/articles/800/80090.jpg ok... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 24 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 ook even meegeven dat er 2 versie klokjes zijn, de 1 vind ik net iets strakker dan het andere. het linkse is courant te vinden , het rechtse is wat moeilijker te vinden - beide hetzelfde onderdeel nummer http://de.aliexpress.com/item/Volkswagen-VW-Passat-CC-B7L-original-instrument-quartz-clock-Dashboard-small-clock-Quartz-watch/32219724301.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ids30postma Geplaatst 24 december, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2015 http://www.bm-parts.nl/passat_cc ook even meegeven dat er 2 versie klokjes zijn, de 1 vind ik net iets strakker dan het andere. het linkse is courant te vinden , het rechtse is wat moeilijker te vinden - beide hetzelfde onderdeel nummer http://de.aliexpress.com/item/Volkswagen-VW-Passat-CC-B7L-original-instrument-quartz-clock-Dashboard-small-clock-Quartz-watch/32219724301.html http://www.bm-parts.nl/passat_cc Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 18 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2016 (aangepast) Nou Ali is zo netjes geweest om mij wat leuke spullen toe te sturen. Zoals de 3e gen climatronic en afdekplaat, led kentekenverlichting en instapverlichting. De climatronic heeft nu ook de optie tot stoelverwarming wat later komt. Maar nu de vraag @@wulfke met de huidige climatronic is het 1 op 1 overzetten maar moet ik daarna nog wat handelingen verrichten of is dat het? Foto's volgen zsm Sent from my iPhone using Tapatalk 18 mei, 2016 aangepast door hudeck Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 18 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2016 Moet normaal gewoon zo werken, 1 op 1 uitwisselbaar. weliswaar na de installatie ook even naar basis zetten met een bepaalde knoppencombinatie in te drukken. kan ook met vcds gedaan worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 18 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2016 (aangepast) En wat is de knoppencombinatie die ik moet indrukken Want ben nog opzoek naar een tablet waar ik vcds op kan zetten Sent from my iPhone using Tapatalk 18 mei, 2016 aangepast door hudeck Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dreke Geplaatst 18 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2016 Basisinstellung : knop AC en pijltje vooruit. grtz, dre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
hudeck
ja ik weet ben er een tijdje niet geweest met upgrades enz.
moet ook gewerkt worden en had wat probleempjes die binnenkort verholpen zijn.
maar dat betekend mijn bucketlist moet weer eens wat leger worden.
dus de volgende vraag..
past deze climatronic 3AA907044AN in mijn cc want vindt deze units mooier/strakker dan de huidige die er nu in zit.
weet dat er wat aangepast moet worden maar als ik weet hoe en wat dan ga ik het zeker niet uit de weg.
als er nog geen goede schrijven is van hoe dit moet gebeuren dan zal die na deze retrofit er zeker wel komen
thanks mannen
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
51
25
11
8
Popular Days
26 mei
36
19 mei
18
24 dec
12
23 dec
10
Top Posters For This Question
hudeck 51 posts
wulfke 25 posts
Diver 11 posts
dreke 8 posts
Popular Days
26 mei 2018
36 posts
19 mei 2016
18 posts
24 dec 2015
12 posts
23 dec 2015
10 posts
Popular Posts
wulfke
Succes dan ! Hele hoop werk want een B7 BCM heeft totaal andere connectoren dan een 3C boordnet. Van de eerste tot de laatste pin moet deze omgepind worden en mogelijks bij verschillend zelfs een and
Passat Rdi
Ik heb de gen 3 er ook in geplaatst en heeft geen fouten. Nu heb ik wel een b7 bcm affabriek er in dus daar zal het inderdaad wel mee te maken hebben. Bij mij dimt de temperatuur zone ook mee nu. volg
wulfke
In byte 18 zit de instelling voor het aansturen van onder andere de achterlichten. Dat is niet echt het probleem, echter is het zo dat wanneer je byte 18 gaat uitlezen je gewoon 00 ziet staan terwijl
Posted Images
111 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten