Ga naar inhoud
  • 0

Electrische storingen - 3BG, V5, 2003 - wordt er moe van


rdol

Vraag

Sinds vandaag gaan de deuren niet open met de AB (wel mechanisch). Sluiten gaat wel goed. Ook niet alle lampen knipperen bij het bedienen van de AB.

 

Heb meerdere electrische klachten:

- binnenverlichting werkt niet als deur open gaat, maar werkt wel gewoon via handschakelaar

- temperatuurmeter op dashboard werkt soms niet, soms wel. Motor wordt los daarvan netjes gewoon warm e.d.

- zal laatst een vaag knipperend dashboardlampje (half contact-achtig), dit probleem verdween na enkele dagen.

 

Ik denk aan een massaprobleem. Maar ja.... wie ben ik..

 

Heb een tijdje geneusd in allerlei electrische schema's maar het is me gewoon te ingewikkeld en niet echt mijn ding.

 

De comfortbox was overigens droog en ik zag geen corrsoie. Ik neem aan dat er daarvan maar eentje in een auto zit....?

 

Ook het massacontact bij de A-stijl en ergens in het middenconsole en (op herinnering) bij de comfortbox (?) lijken visueel corrosievrij. Heb dit niet grondig gecontroleeerd.

 

Heb wel lekkage gehad (bekend passat probleem; is opgelost), maar het water zat toen overal rechtsonder de matten en niet links bij de bestuurder.

 

Is er iemand min of meer in de buurt van zwolle die hier (tegen vergoeding uiteraard) naar wil kijken. De ca 85 euro bij de dealer (zonder garantie) stuit me tegen de borst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je hem aan de testkast hangt zullen er vast een aantal storingen naar voren komen.

 

Ik snap eerlijk gezegd je logica niet zo goed, je hebt een probleem en dan ga je in stroomloopschema's zoeken.............

 

Begin bij het begin en dat is eerst storingsgeheugen afvragen met een knappe testkast, waarschijnlijk zoals Barry zegt zal er wel een storing op een portierslot binnenkomen en dan weet je meteen welke dat is, zal denk ik LV zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden