Ga naar inhoud
  • 0

Ander navigatie systeem in passat 3BG


Bartjuhgti

Vraag

Hallo,

 

Ik heb al een paar keer gezocht op het forum voor een goed alternatief voor mijn huidige navigatie in de auto, nu kan ik niet echt het antwoord vinden en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

 

Momenteel heb ik een MCD radio/navigatie in de auto maar deze heeft zo'n oude kaarten dat deze radio wel aan vervanging toe is, echter heb ik zitten kijken naar een MFD1 maar deze zijn ook wat te oud na mijn zin en schiet daar dan niet echt veel mee op.

 

Nu zoek ik een goed alternatief waarbij volgende functies indien mogelijk moeten blijven werken.

 

- Bediening op het stuur

- Bestaande GPS antenne het liefst hergebruiken

- CD Wisselaar (Hoeft niet perse)

 

Welke opties zou ik graag willen:

- Navigatie full map (moeten wel up to date blijven of kunnen updaten)

- Optie voor achter entertainment

- Optie voor achteruitrij camera

- Rode verlichting zelfde als het dashboard

- SD kaartslot of mogelijkheid met Spotify te streamen

 

Geen cheap ass look a like waar ik alleen maar problemen of geen ontvangst mee heb, gewoon een goede radio/navigatie waar ik lang plezier van heb.

 

Liever geen aanpaswerk aan het dashboard als het enigszins kan of het moet makkelijk te doen zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat maakt me niet zoveel uit zolang het maar goed is en ik me bestaande functies kan gebruiken zoals stuurwiel bediening en originele GPS antenne, ook kan ik in mijn FIS het navigatie zien maar dat hoeft van mij niet persee te werken als ik daar maar geen vreemde fouten van krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

FIS kun je vergeten, dan moet je een MFD of MCD blijven gebruiken. In de communicatie van FIS wordt door geen enkele fabrikant geïnvesteerd omdat de techniek zwaar verouderd is en de huidige systemen allemaal via Canbus lopen.

Voor stuurbediening kun je een interface kopen van ca 100 euro en GPS aansluiting is met een verloopje pas te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb toch gekozen voor een MFD1 heb hem nu in de auto zitten alleen had mijn mcd een rode aansluiting en die kan ik niet helemaal plaatsen, de mfd heeft een grote Siemens stekker ook heeft hij naast de antenne plug nog een plug over is dan voor de TMC of de gps antenne?

 

Aansluiting mcd

aec2796e865f345aee2fa9039592f633.jpg

2a4b3b461512ef2bb539ddb590e218ba.jpg

 

Aansluiting mfd

6b0d8467fe1d5ff965c56b17c9d5c3a5.jpg

693aff7b74ccc7ebe7dfa4e585a0c44d.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt! ik moet dus wat kabels trekken? Heb alleen geen flauw idee hoe en waar naartoe radio werkt gewoon goed alleen de NAVi niet ontvangt helemaal niets kun je mij daar mee helpen dieseltje

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet idd een kabel trekken van je MFD naar je teller. Dit ivm de gala signaal.

 

Edit; gala pin van de iso stekker (dacht blauw/witte draad) verbinden met pin 5 in de Siemens stekker

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door RohanV6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik neem aan dat die in combinatie met de MCD dan ook al werkte met pijlweergave.

Je hoeft dan alleen maar het ABS/Gala signaal door te lussen naar de siemens stekker.

De rest is plug&play

en past de GPS aansluiting niet? of is je GPS antenne stuk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke dat is mooi want die zit standaard in mijn iso stekker, klopt idd de mcd werkte doormiddel van pijlen op de mcd En FIS, ik heb geen idee of de gps antenne werkt, ik heb zo'n combinatie met antenne op het dak, ik denk dat ik maar een losse gps antenne koop zodat ik dat kan checken bedankt voor jullie hulp ik ga het even proberen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Bartjuhgti
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden