Ga naar inhoud
  • 0

tijdsgebonden startonderbreking


harmenvd

Vraag

Ik kon nog niets vinden over dit onderwerp vandaar mijn vraag in een nieuw onderwerp. 

 

Als ik mijn 3C (2009 2.0 TDI CR) open met de AB en de auto korte tijd daarna start, gaat alles zoals het hoort. De auto start keurig. Als ik te lang wacht (lees langer dan 1 minuut) met het starten van de motor na het ontgrendelen dmv AB, krijg ik een motorstoring in beeld en start mijn Passat niet. De oplossing is dan om weer te ontgrendelen met de AB en de auto opnieuw te starten. Als ik de auto dus ontgrendel en mijn kinderen in de auto zet ben ik te laat om de auto te starten, behoorlijk irritant. De kinderen sneller in de auto lukt niet. ;)

Ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om vlak voor het starten de auto nogmaals te ontgrendelen, maar volgens mij moet er een (softwarematige) oplossing zijn. 

 

Is deze overdreven beveiligde startonderbreking uit te schakelen? 

 

Hoop dat iemand een antwoord heeft! 

 

gr Harmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Goed om te weten dat ik niet de enige ben met deze wijze van startonderbreken, niks aan doen dus! De extra beveiliging is inderdaad fijn Fappie, dan maar eens vaker op de AB drukken. Ik merk dat ik er inmiddels zo aan gewend ben geraakt dat ik het bij andere auto's waar ik in rij ook doe...  :roll:

 

Weer een vraag beantwoord door het forum, bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden