Ga naar inhoud
  • 0

km stand teruggedraait


rob 44

Vraag

vandaag gegevens laten controleren van mijn auto en er is gebleken dat de km stand ong 35k is teruggedraait,geen hele grote ramp maar betekent wel dat distributiewissel dus binnen de maand moet gebeuren etcetc.

iemand tips hoe dit aan te pakken?

de vorige eigenaar beweert en ik geloof hem ook dat hij er niks vanaf weet,onderhoudshistorie van leasemaatschappij is sluitend maar daarna is de auto ergens binnengeweest met 194000 km terwijl hij nu een goede 168000 op de teller heeft staan,ik ga iig de importeur een mail sturen en bijkomende info vragen om evt de schuldige te achterhalen,wat ik niet begrijp is dat er een carpass is afgegeven met de teruggedraaide km stand dat is dus echt zo lek als een mandje wat mij betrefd?graag tips mensen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

banden zijn bij aankoop gewisseld van winter naar zomer......dus gaat niet meer helaas.

die fout kan maar de laatste stand bekend was 158 en nog iets duizend.

de lease is in januarie 2013 beiendigd met die km stand en in juli dat jaar is hij ergens geweest met 194000 op de klok.

enkel de ecu geeft deze stand door dus de enige juiste nu is 205000 inmiddels?

ik moet dus distributiewissel gaan inplannen en dat valt me nogal tegen gezien ik de auto gekocht heb voor juist de lagere km stand en de opties uiteraard.

iig de leasemaatschappij is van naam veranderd en hebben geen gegevens meer van de auto .blijft enkel de garage over die onderhoud gepleegd heeft vanaf het begin,die heb ik inmiddels gemaild en wacht nog op antwoord;

word vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klinkt als je het mij vraagt toch echt als een foutieve kilometerstand opgegeven door die ene garage.

 

Ik kreeg zelf recentelijk ook een brief van de RDW dat er een verdachte km stand was doorgegeven door de garage. Ik ben hierop eea gaan nakijken en idd een klein foutje van de garage maar daardoor klopte er niets meer van.

 

Garage gebeld en die hebben gelijk een rectificatie gedaan en nu klopt alles weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hoop het ook man.de verkoper van mij heeft de auto van een tussenhandelaar gekocht en wist niet meer van wie hij de auto gekocht had.ik kan er niet achter komen hoe het nu zit de auto was nederlandse lease en is ingevoerd naar belgie door mij omdat de verkoper al te veel ingevoerd had naar belgie.iig ga ik tig maar het zekere voor het onzekere nemen en distrubutieriem laten vervangen;het rare is dat 158000 toch moeilijk te verwissel is met

194000 toch?en het onderhoudsboekje is ook tot 158000 ingevult.

blijft toch een rare zaak vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het eerste goede nieuws is binnengekomen.

de km stand blijkt idd terug gedraaid van mijn passie maar.

de garage dago in duiven heeft mij vandaag telefonisch bevestigd dat er bij 75000 km onder coulance de waterpomp is vervangen wat ik al wist,maar ook dat er toen meteen de riem en alle rollen vernieuwd zijn,ik ben dus nog zeker een jaartje ontzien van de kosten voor dit alles.

auto heeft nu 206500 gelopen en ik ben een stuk geruster nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden