Flying Dutchman Geplaatst 15 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2015 (aangepast) Hoi leden Ik ga aan vandaag met de info uit KB van Antonio me dorpellijst (3BG) uitbouwen (lekkage) heeft iemand nog op of aanmerkingen of een soort van "hou hier ff rekening mee". 1 vraag heb ik zwz: is de losse lijst uitschuiven of trekken. 15 augustus, 2015 aangepast door Flying Dutchman Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 15 augustus, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2015 Tis gelukt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 15 augustus, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2015 ok, nou heb ik dus die lijsten L+R eraf gehad en onder de bekleding gekeken. Nu is het dus nat op het laagst gelegen gedeelte (comfort-module) vind het na de stortbui van gisteren ook niet echt heel veel. Maar als ik kijk rond de rubbers waar eventueel water naar binnen komt bij een kapotte/porreuse deurpakking is het droog. Zowel isolatie als plaatwerk. ook geen sporen, maar hoger gelegen ter hoogte van de pedalen. wordt het steeds natter. Links: Nattig bij pedalen en comfort. achter alles droog. rechts: voor en achter nat. interieurfiter-gechecked afvoer onder accu-gechecked afvoer airco-gechecked Voordat ik dus aan de deurpakkingen ga beginnen "zie er een beetje tegen op" het volgende. 1)kan er ook water van onder me ecu komen??? 2) kan water onder de stoelen door lopen van achter naar voren en visa versa. (off topic). wat zit er onder deze deksel (s) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 15 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2015 (aangepast) 1) ja, heel goed (zelfde probleem als interieur filter) 2) ja (via gat waar buis ventilatie achter doorheen gaat) Het kan niet van links naar rechts en andersom. Het water aan bestuurders kant komt zeer zeker via ECU pakking en combi met troep. 15 augustus, 2015 aangepast door Worfje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 15 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2015 Gok opvoerpomp bij extra tank van W8. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 15 augustus, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2015 1) ja, heel goed (zelfde probleem als interieur filter) 2) ja (via gat waar buis ventilatie doorheen gaat) Ok. Top thx voor feedback. Dan wordt ecu volgende check. Tips? Rechts komt dan denk ik van de achter deur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 15 augustus, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2015 Gok opvoerpomp bij extra tank van W8.Deksel zitten links en rechts. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 15 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2015 (aangepast) Volgens ETKA zit onder de deksel aan de bestuurderskant de vlotter en zuigstraalpomp. Onder de andere deksel aan de bijrijderskant zit de brandstofopvoereenheid. 15 augustus, 2015 aangepast door Worfje 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 15 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 augustus, 2015 (aangepast) Bestelnummer voor pakking is: 8D1 907 619 (paar euro). Hier is nog wat info te vinden, maar das alleen voor bovenkant waterkast van de ECU/motorregelapparaat. De onderkant is drie boutjes (2 aan buitenzijde en 1 aan binnenkant). Dan alle stekkers lostrekken die ter hoogte van het gat in de onderkant zitten (stuk of 5). Helaas blijft er 1 dikke draad over waar geen stekker van te vinden lijkt te zijn... die moet je ter hoogte van de zekering (die wat meer 'in' de waterkast zit) uit de fitting van die zekeringhouder drukken. 15 augustus, 2015 aangepast door Worfje 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 16 augustus, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2015 Top man dit geweldig. Mooi duidelijk dat linkje. Morgen maar ff naar Martin en het hele zooitje bestellen. Pak ik toch maar gelijk ook het interieur filter mee. Onder het mom van beter save than sorry. ECU gaat ik wel spannend vinden. Blijft wel gewoon unplug/plug and play toch. Accu eraf? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 16 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 16 augustus, 2015 Accu er zeker af! 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 18 augustus, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2015 (aangepast) topic Dorpellijst uitbouwen is redelijk gewijzigd in pakkingen vervangen. Het is soms toch al moeilijk iets te vinden, ik denk doe er een scheppie bovenop. Vandaag spulletje op gehaald bij Martin. Pakking ECU 8D1 907 619. Interieurfilterbak compleet 3B1 819 640A voor een kleine 25 euri. Ik had gaatjes geboord in de bak. Gelijk bij thuiskomst ff gerommeld aan het interieurfilter. Aangezien het geregend had kon ik gelijk kijken of er nattigheid was. Na demontage werd al gauw duidelijk dat ik niet zo goed gekeken had en dit ook niet zou kunnen zonder demontage. Ik dacht dat het eventuele water via het kanaal naar binnen zou lopen. "das niet waar" Nu weet ik het wel. Nu zat er nog een raar beugeltje over het filterhuis heen, deze heb ik maar weggelaten, zag er niet echt de toegevoegde waarde van. uiteindelijk ben ik blij dat ik het gedaan heb, want ik weet wel zeker dat het gelekt heb daarzo. Nu de ECU pakking nog. Thx Worfje for showing me the way. 18 augustus, 2015 aangepast door Flying Dutchman 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 18 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2015 (aangepast) Graag gedaan! Wel dat gootje terugplaatsen, anders heb je kans dat het toch op je interieurfilter drupt... en je weet waar het dan uiteindelijk terecht komt. 18 augustus, 2015 aangepast door Worfje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 18 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2015 (aangepast) De ECU/waterkast is ook een mooie uitdaging. Heb je het plastic dopje al gevonden in je parafaan? Daar onder zit namelijk een van de boutjes die de bovenkant van de waterkast dichthoudt. 18 augustus, 2015 aangepast door Worfje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 18 augustus, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 augustus, 2015 Graag gedaan! Wel dat gootje terugplaatsen, anders heb je kans dat het toch op je interieurfilter drupt... en je weet waar het dan uiteindelijk terecht komt. Ah. Natuurlijk. Gootje gaat er weer in. De ECU/waterkast is ook een mooie uitdaging. Heb je het plastic dopje al gevonden in je parafaan? Daar onder zit namelijk een van de boutjes die de bovenkant van de waterkast dichthoudt.Ja dat boutje onder dopje ken ik. Heb stiekum al een keer kijkje genomen bij ECU. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 19 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 19 augustus, 2015 Goed bezig! Je zal wel een gereedschapje of klein plat schroevendraaiertje moeten hebben voor dat loswippen van een van de draden van de zekering die in de waterkast zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 20 augustus, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2015 Gisteren nog een kleine kijk operatie uit gevoerd. daar kwam ik idd een kabel tegen (rode) die onderlangs me dash in ging (on volgbaar) en vast zat aan een zekering/relais blokje/stekker. Dit was overigens meteen mijn STOP teken, ik wist even niet hoe verder! Ik zag knippen niet zitten en onder dash is hij nagenoeg niet terug te vinden. De (rode) draad gaat naar het paarse gedeelte en die zit weer vast aan het groter (zwarte) geheel. en daar zitten weer 3 draden aan die in een boom verdwijnen. Maar als ik het goed begrijp zou ik deze (rode) draad uit het (paarse) blokje kunnen wippen?? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 20 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2015 Yep, zo heeft de VW monteur het destijds van Autohaas bij mij gedaan. Schijnbaar heb ik me vergist dat die rode draad op een zekering uitkwam in de waterkast of er zitten verschillen per type Passat 3BG. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 20 augustus, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2015 Vanmiddag nog een x kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 20 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2015 (aangepast) Zo'n pin zit meestal met twee weerhaakjes vast. Door met twee dunne stripjes de stekker in te gaan en de weerhaakjes daarmee plat te drukken komt de pin/kabel vrij. Beetje lastig uitleggen zo met tekst, ik hoop dat je er iets aan hebt. 20 augustus, 2015 aangepast door Worfje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 20 augustus, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2015 "Denk" wel dat ik het snap. indrukken trekken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 20 augustus, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2015 (aangepast) Als je met indrukken bedoelt er iets insteken zodat weerhaakjes ingedrukt worden dan moet het goed komen. Kijk maar eens naar dit draadje. Daar wordt gesproken over het juiste gereedschap hiervoor. 20 augustus, 2015 aangepast door Worfje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 3 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2015 (aangepast) Ok nou waar waren we? Pakking ECU vervangen. (nadat je je dorpellijst verwijderd heb!????! Zoals eerder besproken van het indrukken en/of prikken/ wegduwen van palletjes/ haakjes naar de voeding op deze stekker werd hem niet. bij mij. Wou gewoon niet lukken (laten we het maar op niet juiste gereedschap houden). Maar goed, de aanhouder wint. Op diezelfde stekker zitten 2 ander "pins" die makkelijker gaan. Op punt 3 heb ik het paarse gedeelte van de stekker (lichtelijk) gescheiden met met een klein schroevendraaiertje "ff los wippen". Zo kon ik pin 1 en 2 makkelijk verwijderen. (aanpassing: voeding zou los moeten komen na het los wippen bij punt 3 (uit paarse blokje trekken. 1 en 2 hoeven niet eruit)) Eindelijk had ik mijn voeding los. En kon ik die smerige pakking verwijderen. (paarse blokje blijft dus vast aan de zwarte) Nieuwe pakking erin. Boel in elkaar zetten, en op naar je volgende "to do". 13 december, 2015 aangepast door Flying Dutchman 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 4 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2015 Je hebt toch wel alles netjes schoongemaakt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Flying Dutchman Geplaatst 4 september, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2015 Je hebt toch wel alles netjes schoongemaakt? Uiteraard. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 roby44 Geplaatst 10 september, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 september, 2015 Vraagje?is t niet makkelijker om in plaats alles te demonteren,waterbestendige siliconekit gebruiken?bouten los,ietjes omhoog,kit eronder ipv nw pakking en weer vast..nog een extra laagje kit erom heen en klaar..moet nog aan allebei kanten doen maar geen zin/tijd om alles te demonteren.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Flying Dutchman
Hoi leden
Ik ga aan vandaag met de info uit KB van Antonio me dorpellijst (3BG) uitbouwen (lekkage)
heeft iemand nog op of aanmerkingen of een soort van "hou hier ff rekening mee".
1 vraag heb ik zwz: is de losse lijst uitschuiven of trekken.
aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites
26 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten