Ga naar inhoud
  • 0

interieur filter gekuist (ivm. lekkage binnen)


Worfje

Vraag

Ik houd de hoeveelheid vocht aan bijrijders en bestuurskant al een tijdje in de gaten.

Vandaag begonnen met vloerkleed / tapijtje te lichten en jawel wel hoor beide kanten nat! :cry:

 

post-8906-1423828524,4951_thumb.jpg

Bestuurderskant kon ik mee leven, omdat ik al wist dat de bestuurderportier lekte (nu gefixed door sealing te fixen tussen aluminium blik waar raammechaniek op zit en portier.

Maar water aan de bijrijderszijde was een verassing! :angry:

 

Natuurlijk geen verassing voor het doorgewinterde forumlid, want bij de 3BG is het altijd bingo na x jaar bij het interieur filter:

 

post-8906-1423828524,0264_thumb.jpg

Zal ik champinions gaan verbouwen? Het schimmelt al wit.

Wat een bagger constructie zeg. Had dat randje nu niet 1 cm hoger gekund?

 

Doppen onder accu ook verwijderd. Onder accu was open, onder remcylinderbekrachting dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Te bestellen onderdelen (plaatsjes onder andere van www.passatplus.de):

 

8D0 819 165 B

seal (voor de luchtstroom, 8.63 euro)

post-8906-1423828524,8232_thumb.jpg

 

3B0 819 211

seal (vocht in het interieur, 5.77 euro)

post-8906-1423828525,2138_thumb.jpg

Ik kom er niet helemaal uit of dit het juiste plaatje is. Het zou ook onderstaande buitenste afdichtingsring kunnen zijn.

Het lijkt erop dat VW onderstaande niet meer levert of alleen met de gehele interieurfilterbak/houder.

post-8906-1423828525,3544_thumb.jpg

 

Iemand die het weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had hier ook last van.

Idd de pakking was niet te vinden en hebben zelf een pakking gemaakt van vloeibare pakking.

ik kan dit zeker aanraden werkt perfect een geen last meer van vocht in de auto.

ps. kijk ook even de bestuurderskant na, de bak van de ECU was ook de pakking verschimmeld en doorweekt.

grote kans dat die bij jouw ook slecht is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iets gevonden:

 

The housing is held by three bolts - two accessible from outside the box and one only accessible by removing the 5 bolts holding the lid. It is quite safe to carefully remove the lid and then remove the remaining nut holding the housing. It is then possible to lift the housing a little without disturbing any of the wiring

 

bron

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doh, ik kom er net achter dat zeer waarschijnlijk de beide seals wel worden meegeleverd als je de gehele interieurbak vervangt (3B1 819 640 A).

Zie ook dit draadje.

Snel met het VW magazijn gebeld en bestelling van 8D0 819 165 B geannuleerd en vervangen door 3B1 819 640 A:

 

3B1 819 640 A

interieurfilterbehuizing (25 euro)

post-8906-1423828526,2294_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden