Ga naar inhoud

16 inch banden op 17 inch velgen?


Errorist

Aanbevolen berichten

Beste Passanten,

 

ik ben voorzichtig kijken voor grotere velgen, maar wist niet zeker wat ik nu heb onder mijn Passat.

Ik ging kijken op mijn banden en daar staat het getal 16 op.

Ik ging er dan ook van uit dat mijn velgen ook 16 inch zijn, maar op een afstandje lijken ze toch groter. Ik ben ben ze daarom gaan opmeten, maar ik meet toch echt 17 inch. Ik wist niet dat dit mogelijk was, of heb ik het fout???

 

bvd

 

post-22342-0-91125700-1430476018_thumb.jpgpost-22342-0-13019200-1430476013_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhhhh, als er 16 opstaat, zijn het gewoon 16" bandjes hoor haha :D

 

Velgen zullen dus ook gewoon 16" zijn, anders moet je er één demonteren, de maat velg staat normaal wel ergens op de achterkant :)

aangepast door -=mYst=-
Link naar reactie
Delen op andere sites

De buitenste diameter van de velg zal mogelijks wel tegen de 17inch draaien waarschijnlijk. Is maar dat je weet hoe en waar je moet meten om de weten welke velgmaat je hebt. En dat zal waarschijnlijk niet de buitenste diameter van de velg zijn. Je kan het eventueel controleren door een wiel te demonteren en kijken welke info er binnenin het wiel staat. Staat het mogelijks wel in over welke velgmaat het gaat.

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, ok, haha

Lijkt me nogal veel moeite om ff te weten wat voor maat het is, maar goed :wink:

Kan ik uit jullie antwoord leiden dat wat ik aan de buitenkant meet (de buitenrand) niet de werkleijk maat is,

maar dat ik eigenlijk het stuk vd velg zou moeten meten waar de band op 'rust'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden