Ga naar inhoud
  • 0

Alarmhoorn


Fred-passat

Vraag

Hi,

 

Alarm van mijn passat doet het, alleen gaat er geen sirene af. Nu lees ik op internet dat er passats zijn waar geen sirene ingebouwd zit. Hoe kom ik erachter of deze bij mij er wel zit? Of kan het zijn dat deze al na 4 jaar stuk is?

Gevoeligheid van de interieursensors vindt ik slecht, kan je deze ook instellen?

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Daarnet even mijn (eerste) defecte alarmhoorn opengemaakt en eens gekeken wat het probleem zou kunnen zijn.

1 chip op de printplaat vertoond redelijk wat oxidatie aan de pootjes. Er zit ook een batterij in de alarmhoorn en volgens mij is dit de boosdoener en begint deze bij slijtage uit te lopen en met oxidatie als gevolg. Vocht van buitenaf lijkt me sterk dat dit de boosdoener is omdat het binnenin de behuizing kurkdroog was. Ook zie ik geen mogelijkheid van waar het vocht naar binnen zou kunnen, alles zit potdicht.

Enfin, ik heb me bij de dealer een nieuwe hoorn besteld en deze komt morgen binnen, hopelijk met een langere levensduur.

Ivm de onderdeelcode,

De code die ik op de hoorn heb staan vond de dealer niet in zijn systeem (versie 1K0 951 605D) en heeft dan aan de hand van mijn chassisnummer de coder opgezocht die origineel zou geplaatst zijn in mijn wagen en kwam uit bij een C ipv een D.

kostprijs van de nieuwe hoorn is 140,58eur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan idd goedkoper maar er zit nu een 2de hoorn in en deze is ook 2de hands gekocht. Een paar weken deed hij het en erna ook overleden. Ik gaf aan dat er een batterij in zat en dat deze wat uitgelopen was en dat dit mogelijks de oorzaak van overlijden is.

Bij een 2de hands hoorn weet je niet hoe oud hij is en hoelang hij er al spanningsloos ligt bij het 2de hands bedrijf.

Lang spanningsloos en ontladen erbij liggen hebben batterijen niet graag en als je er dan terug spanning op zet om op te laden dan pas gaat het mis.

 

Denk toch dat ik de juiste keuze heb gemaakt om een nieuwe te kopen. Ja kan ze goedkoper kopen maar om dan iedere keer deze te gaan wisselen heb ik geen zin in (wil hem op de originele plaats laten zitten). En denk wel dat wanneer de nieuwe achter een week het begeeft ik toch wel een nieuwe in de plaats mag krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als die oxidatie komt doordat de batterij verouderd en gaat lekken...? Is het dan verstandig om deze te zijner tijd te vervangen? Wat voor batterij zat erin?

Moest je er gemakkelijk bij kunnen zou dit een optie kunnen zijn maar de behuizing zit goed samengesmolten. Heb ze tegen de grond moeten gooien vooraleer deze open wou, dus niet meer bruikbaar nu

 

Er zit een VARTA Ni-MH 6V 200mAh batterij in

 

b783d8f207b7d1d59f09c709db5b5df0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Grrr net ging alarm zomaar af zonder reden... Nu piept hij ook niet meer :(. Zal wel dood zijn.....

 

Zal helaas ook een nieuwe of 2de hands worden...

Voor dat mijn hoorn het niet meer deed ging ook het alarm af (maar dan ook al zonder het piepen- enkel de knippers gingen af)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zat net een tweedehands in grrr, ik heb hem met beleid opengemaakt. Batterijlpack van 5 knoopcelbatterijen was wat vettig. Printplaat beetje vettig op 1 punt. Af en toe piepte hij nog wel bij openen en sluiten van de auto. Ik heb het schoongemaakt op de printplaat, zal zo testen of hij het ook doet zonder batterijpack. Misschien denk ik er dan over om te testen met nieuwe Knoopcelbatterijen. Misschien gaan ze pas lekken als je een tweedehands alarm eropzet en de oude batterij opnieuw spanning krijgen. Dan kan je prima een tweedehands kopen, open maken met beleid en andere batterijen erin en dichtkitten haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kreeg hem niet netjes open (maar dan ook niet echt tijd en moeite voor genomen) Is ook niet zomaar een standaard batterij zo te zien. Op de achterzijde van de printplaat zie ik duidelijk dat er iets fout is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden