pimVrolijk Geplaatst 8 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2015 Beste Forumleden, Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Passat 3C Variant schakelbak uit 2009 kmstand 134000, import uit Duitsland. Op aardgas, dus 1.4 TSI 150PK. (Ben dus ook nieuw op dit forum). Vorige eigenaar heeft er blijkbaar goed in gereden: ondanks zijn leeftijd ziet alles er nog als nieuw uit en rijdt hij heel strak en zuinig. Dat wil ik graag zo houden. Uit wat ik zo her en der lees heeft de motor wat kwetsbare onderdelen zoals distributieketting en turbo. Hebben jullie tips over waar ik op kan letten? is zelf de motor uitlezen aan te raden? Ik ben nooit zo'n autofreak geweest maar deze auto vind ik wel kicken. Weet iemand een goed adres bij mij in de buurt voor het onderhoud? Heb de indruk dat de dealer hier niet zo'n ervaring met aardgasmotoren heeft. Alvast bedankt! Keep up the good work. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 8 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2015 Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd. Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic. Bent u blij met onze hulp, steun dan de club.Zo wordt je Full Member Veel leesplezier. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 pimVrolijk Geplaatst 8 januari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2015 Hoi Barry, Ik ben nieuw op het forum, maar ik dacht het wel goed gedaan te hebben. Naam en woonplaats staan al links, leek me overdreven om dat nogmaals te noemen. Mijn auto heb ik wel voorgesteld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 pimVrolijk Geplaatst 8 januari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2015 En nu zie ik dat ik het in een apart topic moet doen. Sorry, ik ben Pim en niet al te slim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 8 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2015 En nu zie ik dat ik het in een apart topic moet doen. Sorry, ik ben Pim en niet al te slim. Komt wel goed Pim Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 stanis40 Geplaatst 8 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 8 januari, 2015 welkom Pim Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 9 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2015 Welkom! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Maurice Geplaatst 9 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2015 Welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 9 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2015 Welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 donthateme Geplaatst 9 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2015 Welkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BlackPassat Geplaatst 9 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 9 januari, 2015 Welkom Pim. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gerjol Geplaatst 10 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2015 Welkom op het forum Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ThaMystery Geplaatst 20 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2015 Welkom! Ik zou regelmatig olie wisselen en eventueel een catchcan installeren. zo houd je troep uit je motorblok. zo nu en dan op zn staart trappen is ook goed. te zuinig rijden is ook niet altijd goed Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 -=mYst=- Geplaatst 20 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2015 *regelmatig olie wisselen * rustig warm rijden bij koude start * af en toe inderdaad ook wel 'n keer wat meer gas geven (als hij op temperatuur is ! ) * met beleid je koppeling bedienen, een kunst die velen niet gegeven is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 pimVrolijk Geplaatst 20 januari, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2015 Tnx voor de reacties, iemand nog bekend met een goed onderhoudsadres in de buurt van Den Haag? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
pimVrolijk
Beste Forumleden,
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Passat 3C Variant schakelbak uit 2009 kmstand 134000, import uit Duitsland.
Op aardgas, dus 1.4 TSI 150PK. (Ben dus ook nieuw op dit forum).
Vorige eigenaar heeft er blijkbaar goed in gereden: ondanks zijn leeftijd ziet alles er nog als nieuw uit en rijdt hij heel strak en zuinig.
Dat wil ik graag zo houden. Uit wat ik zo her en der lees heeft de motor wat kwetsbare onderdelen zoals distributieketting en turbo.
Hebben jullie tips over waar ik op kan letten? is zelf de motor uitlezen aan te raden?
Ik ben nooit zo'n autofreak geweest maar deze auto vind ik wel kicken.
Weet iemand een goed adres bij mij in de buurt voor het onderhoud? Heb de indruk dat de dealer hier niet zo'n ervaring met aardgasmotoren heeft.
Alvast bedankt! Keep up the good work.
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten