Ga naar inhoud
  • 0

uitvallen na het starten 2.0 20v 2005


PassatRoger

Vraag

he luitjes

 

ik heb een vervelend probleempje met mijn 2.0 20v.

na het starten valt direct de motor weer uit.

als ik gas geef tijdens het starten blijft hij gewoon lopen en tijdens het rijden is er verder ook geen probleem.

Ik denk zelf niet dat het iets met het weer te maken heeft want hij deed dit in de zomer ook al af en toe.

Wagen is uitgelezen door een collega met vcds en er stonden totaal geen foutcodes in. (alleen airbag crash sensor passenger side maargoed staat hier los van)

na een paar maanden met dit euvel gereden te hebben ging het motorstoringslampje branden. wagen uitgelezen met mijn eigen tester (simpel ding) en gaf foutcode p0171. dit zou betekenen "brandstofsysteem bank1 mengsel arm"

fout gewist en is niet meer terug gekomen.

wie o wie heeft dit al eens meegemaakt?

en zou het zin hebben om het gasklephuis en/of de luchtmassameter eens schoon te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Krijg niet het gevoel dat het dat is. Als ik start zonder gas geven slaat hij aan, sputtert dan even en valt uit, start ik daarna met het gaspedaal een paar cm ingedrukt start ie schieten de toeren ff omhoog en loopt dan gewoon perfect stationair.

net alsof de motor even ''wakker'' gemaakt moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de tips.

ik heb zelf ook wat research gedaan en nu heb ik iets gevonden.

Klopt het dat de benzinedruk bij mijn auto (motorcode ALT) 3BAR

moet zijn? En dat als ik het vacuumslangetje van de drukregelaar af haal en afdop dat ie zowiezo volle druk geeft? Dan kan ik morgen even kijken waar de drukregelaar zit en dit proberen.

ik zit ook met het volgende...

ik ben net geopereerd (pacemaker gekregen) en mag daardoor wettelijk een maand niet rijden.

ik kan dus niet ff naar de garage rijden om de druk te laten meten en heb zelf geen manometer hier.

is er een ander trucje waaraan ik kan zien of hij druk levert? Ik neem aan dat ik het pompje in de tank kan horen als ik de zitting van de achterbank omhoog klap...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die drukregelaar is het probleem niet denk ik.

 

Probeer eens even of het verschil maakt of je de auto 2x op contact zet, en dan niet op contact > van contact > op contact alles binnen 1 sec, maar net als voorgloeien van een oude diesel, doe de radio ook even uit en de blazers etc.. misschien hoor je dan je tankpomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hij zal niet zelf aanzuigen, maar als ie druk weglekt is er al weer een optie doorgestreept.

Het kan net zo goed een nokkenassensor of een krukassensor zijn die je de boosdoener is, of een hoofdstroomrelais etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag even geprobeerd en 4x op contact gezet en daarna gestart.

hij startte, sputterde een beetje maar viel niet uit.

zou het dan het pompje in de tank zijn? Ik hoor het pompje wel werken. Maargoed dat wil niet zeggen dat het ook druk opbouwt.

daar ben ik jaren geleden al eens achter gekomen bij mijn toenmalige bmw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo weer even verder gegaan ermee.

brandstofdruk is gemeten en is 2.8BAR.

dit zou volgens de dealer goed moeten zijn.

wel vind ik dat de auto heel erg naar benzine ruikt bij stationair toerental.

kan het misschien zijn dat het Co veel te hoog staat?

En dat ie dus eigenlijk "verzuipt"

Ik weet dat een injectie niet kan verzuipen maar weet ff niet hoe ik het anders miet verwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden