Ga naar inhoud
  • 0

EGR klep 2.5 TDI


Dennisss

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zie de foto van de v6 2.5 tdi afb blok

in het midden zie je de dieselpomp, rechts daarnaast bevindt zich de egr. dit is toevallig een van de weinige dingen waar je bij kunt bij dit blok.

maar goed, hij loopt van het inlaat spruitstuk naar achteren, om de verbinding zit een metalen vlecht werk. dan zie je de klep, die bedient wordt door een vacuum schakelaar, herkenbaar aan de trommel met vacuum slang. vandaar uit loopt de verbinding door naar de uitlaat.

 

volgens mij hoef je alleen maar een metalen plaatje aan de voorkant er tussen te schuiven. 2 schroeven losdraaien, een plaatje op maat maken, 2 gaten er in voor de schroeven en klaar is kees. de klep blijft gewoon in bedrijf dan heb je ook geen problemen met controle lampjes.

 

als ik dit zo zie geloof ik niet dat de egr op dit blok softwarematig gedeeltelijk dicht gezet kan worden. er is geen elektronica in de buurt te bekennen.. :shock:

 

als iemand :idea: een beter idee heeft, laat het even horen svp... want ik ga dit zo uitvoeren.

post-3319-1423822269,0429_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn 2.5 tdi bij vw dealer ook laten aanpassen. Zij hebben gewoon de aansturing van de klep weggenomen ( ik meen de vacuumslang ). Dan blijft de EGR klep in gesloten stand staan. Schijnt hetzelfde principe te zijn als afdoppen.

Overigens zeiden ze wel dat ze dit meestal als eerste doen om te voorkomen dat de ECU begint de melden dat er iets niet klopt. Je kan dan nog snel terug.

Afdoppen of helemaal verwijderen kan later dan altijd nog.

Zit er tussen het eerste en het tweede dan eigenlijk nog verschil volgens jullie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zie de foto van de v6 2.5 tdi afb blok

in het midden zie je de dieselpomp, rechts daarnaast bevindt zich de egr. dit is toevallig een van de weinige dingen waar je bij kunt bij dit blok.

maar goed, hij loopt van het inlaat spruitstuk naar achteren, om de verbinding zit een metalen vlecht werk. dan zie je de klep, die bedient wordt door een vacuum schakelaar, herkenbaar aan de trommel met vacuum slang. vandaar uit loopt de verbinding door naar de uitlaat.

 

volgens mij hoef je alleen maar een metalen plaatje aan de voorkant er tussen te schuiven. 2 schroeven losdraaien, een plaatje op maat maken, 2 gaten er in voor de schroeven en klaar is kees. de klep blijft gewoon in bedrijf dan heb je ook geen problemen met controle lampjes.

 

als ik dit zo zie geloof ik niet dat de egr op dit blok softwarematig gedeeltelijk dicht gezet kan worden. er is geen elektronica in de buurt te bekennen.. :shock:

 

als iemand :idea: een beter idee heeft, laat het even horen svp... want ik ga dit zo uitvoeren.

 

exact.

 

Zo heb ik het ook gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb jij na het weghalen van de vacuum slang enig verschil gemerkt ?

ik in elk geval helemaal niets. ik weet overigens niet of de klep helemaal dicht gaat als de slang eraf is. meestal sluit hij niet volledig af door roet afzetting etc. en moet hij eerst worden schoon gemaakt.

 

Ja, ik merk dat hij directer op het gas reageert. Is ook logisch want hij krijgt dan geen uitlaat gassen gemengd wanneer je rustig optrekt. Als je het gas open gooit merk je natuurlijk niets omdat de klep bij vollast al automatisch sluit. Aangezien ik altijd tussen de 1000 en 2500 toeren rijdt ( os bin zuunig ) wil ik niet hebben dat mijn rijstijl de motor vervuilt.

Ben overigens nog wel van plan om hem er helemaal af te laten slopen. De vacuumslang truuk is puur om eerst te checken dat je motorstoring indicatie niet gaat branden op je dash.

Maar de VW monteur verzekerde mij dat die klep 100% dicht zit, tenzij hij uiteraard al niet dicht zou kunnen door vervuiling en dan heb je gelijk.

Maar je moet ook niet met volgas testen, dat heeft geen zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden