Ga naar inhoud
  • 0

Foutmelding deasboard na instal led knipper-dagrijverlichtin


Schippersss

Vraag

Beste vw lieden,

 

Ben bezig geweest om de led knipperlicht en dagrijverlichting aansluiting die ik van Guy gekocht heb. Knipperlicht werkt alleen de dagrijverlichting nog niet aangesloten, moet nog kabels trekken. Alleen nu geeft hij aan dat er en lampje kapot is op het deasboard. Waarschijnlijk door te lagen spanning van de leds. Nu is mijn vraag hoe doe jullie dat met de Guy mod achterlichten? Heb zelf hekel aan brandenden lampjes op het deasboard. Misschien Guy een oplossing? VAG com?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

De Guy mod achterlichten knippers staan parallel over de originele knippers. Aangezien de originele knipperlichten geen foutmelding geven zullen de toegevoegde knipperlichten ook geen foutmelding geven.

Bij het mistlicht daarentegen zitten wel extra weerstanden op de ring om die foutmelding te omzeilen.

 

Om een verhaal kort te maken zullen er dus weerstanden geplaatst moeten worden.

Weerstand en wattage voor de weerstand zijn af te leiden uit de gegevens van het origineel knipperlicht lampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van weerstanden heb ik niet zoveel verstand maar het lijkt me dat je het verschil op moet vangen.

Dus het hangt dan van de wattage van de leds af.

Met weerstanden praat je volgens mij weer over Ohm.

Ik denk dat Guy je precies kan vertellen wat je nodig hebt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de weerstand te bepalen moet je weten hoeveel stroom het lampje neemt.

P = U x I. --> of I = P/U. Dus I = 21W/12V. Komt uit bij 1,75A stroom die de gewone gloeilamp neemt.

 

Dan moet je de weerstand berekenen met de uitgerekende stroom,

 

R = U/I. --> 12V/1,75A = 6,85ohm dichtst bijzijnde ohmse waarde is dan bvb 6ohm

Bij een weerstand van 6ohm heb je een stroomverbruik van I = U/R --> 12V/6ohm = 2A

(Stroom kan wel nog wat stijgen wanneer de spanning wat stijgt)

Je kan proberen met een wat hogere weerstand en kijken wanneer je de foutmelding kwijt bent.

Lagere weerstandswaarde zorgt enkel voor meer stroomverbruik

 

Samenvatting,

Met een weerstand van 6ohm verbruik je genoeg stroom om de lamp van 21watt te simuleren

Neem wel een weerstand met een groot genoeg vermogen (groter dan 21watt).

Bij montage van de weerstand zet je deze best op een metalen deel zodat dit toevoeging brengt aan de warmteafgifte van de weerstand aangezien deze dingen wel wat warmte zullen uitstralen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 kant van de weerstand moet zeker aan de positieve draad komen (deze die van het boordnet komt)

De andere kant van de weerstand mag je aan de andere draad leggen of gewoon aan massa leggen.

Eigenlijk komt het er op neer dat de weerstand parallel over de lamp moet komen.

 

Je kan het eventueel ook aan het boordnet doen en de weerstanden tegen de À-stijl monteren.

Stekker À pin 6 : knipperlicht vooraan rechts

Stekker D pin 11 : knipperlicht vooraan links

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vrees dat weerstanden plaatsen de enige oplossing zal worden. Heb zelf de S6 units als dagrijlicht via het 3C8 boordnet en ook hier heb ik weerstanden moeten plaatsen. Dacht ook dat er bij waren met de Skoda led mistlichten die ook hier weerstanden moesten plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden