Ga naar inhoud

Water achterin mijn 2004 Passat station ...


villyman

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen,

 

Ik rij met een 2004 Passat AVF 4 Motion station, die heeft ondertussen 274.000 tevreden kms en ik hoop er nog veel bij te kunnen tellen!

 

Ik was echter verbijsterd vorige week te merken dat de "footwell" rechts achteraan helemaal nat was! Ik heb de mat losgeklikt en daaronder was het drijfnat! Ik heb de "well" wat gedept om die zo droog mogelijk te krijgen maar ik merk dat er terug water is bijgekomen ... Ik ruik géén koelvloeistof en vermoed dat het regenwater zal zijn.

Iemand een gelijksoortige ervaring? Komt dit binnen via mijn deur?

Alvast bedankt om mee te helpen denken!

 

Mvg, Tim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Robin: Die ruimte heb ik vorig jaar nog bekeken terwijl ik een nieuwe batterij plaatste en de plug is eruit zodat het water vlot kan wegstromen. Het probleem is enkel achteraan. Zou in het andere geval de "footwell" vooraan dan ook niet nat moeten zijn?

 

@ Nard: Deurplaatrubber is het rubber rond de deuropening? Ik kijk alleszins ook eerst eens in de ventilatiemond onder de bijrijdersstoel.

 

Bedankt voor de tips!

 

Mvg, Tim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk in mijn verhaal. Daar heb ik vorige week de achterdeur gedaan. Staan foto's.

Als de plug verstopt zit komt het water niet voor maar achter. Via de ventilatie kanaal rechts achter onder de bijrijders stoel.

Maar als je die al ontplugd heb zijn het wss je deurplaten.

Er zijn een hoop draadjes via de zoekfunctie zelfs een gedetailleerde how to van Fai.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik zie inderdaad veel vuiligheid (blaadjes etc) tussen het motorkapscharnier en de plastic aanzuigmond voor de interieurventilatie. Ik heb de rommel grotendeels weggespoeld en het water komt er onderaan de auto mooi uit. Ik probeer nu echter de plastic bak waar het interieurfilter op ligt te verwijderen, maar ik zit vast; ik heb de 2 moeren buiten de bak links (bijrijderszijde) en de moer ongeveer centraal in de bak losgemaakt maar ik kan de bak niet omhoog bewegen om die over de centrale "bout" te tillen. de bak wordt links en rechts precies verbonden met de plastic plaat onderaan de voorruit maar ook die krijg ik niet los. Vrees die te zullen kapotmaken als ik er hard aan trek ...

Kan iemand zeggen hoe ik de interieurbak kan verwijderen om de pakking te bekijken en eventueel op te spuiten?

 

Ik vrees dat - indien het probleem deze pakking zou zijn - het water aan de binnenkant van de mond (richting ventilator) van bovenaf zichtbaar zou moeten zijn maar deze hele mond is droog, alhoewel de auto in de plensende regen heeft buitengestaan... Ik hoop dat dit het probleem heeft veroorzaakt want er zat wel héél veel troep naast de 2 uitwendige boutjes die het wegstromen verhinderden.

 

Alvast bedankt voor jullie tijd!

 

Tim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Waterglijbaantje? Op mijn interieurfilter ligt geen deksel of dergelijke. Enkel een klemmetje om het filter wat tegen te houden maar veel stelt dat niet voor. Heeft iemand een tekening of foto van dat waterglijbaantje want ik denk dat dat bij mij ontbreekt ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waterglijbaantje? Op mijn interieurfilter ligt geen deksel of dergelijke. Enkel een klemmetje om het filter wat tegen te houden maar veel stelt dat niet voor. Heeft iemand een tekening of foto van dat waterglijbaantje want ik denk dat dat bij mij ontbreekt ...

 

 

Hoi Tim

 

zo regengoot

 

oem nr: 3B1 819 979

Prijs : 6,46

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden