Ga naar inhoud
  • 0

Kent iemand dit probleem?? Update...


bandenman

Vraag

Bij de passat die ik aan het opbouwen ben heb ik een aantal vreemde problemen, wellicht weet iemand hier er iets meer van......

 

probleem 1:

De extra verlichting (instrumentenpaneel, aircopaneel, ed.) die zou moeten gaan branden bij het inschakelen van de verlichting werkt niet, heb al diverse lichtschakelaars en dimschakelaars gemonteerd, zekeringen zijn heel maar niets mag baten..ook komt er geen spanning op de illumination draad van de radio aansluitung.

Wel heb ik gemerkt dat er ergens kortsluiting moet zijn want als ik 12v op die aansluiting zet (ill) van de radio dan vonkt het en wordt de kabel erg warm.......wie weet of er ergens een koppeling zit tussen de lichtschakelaar en de aansluitingen voor het dashbord ed.

 

probleem 2:

De raambediening via de deurschakelaars links werkt niet, via de sleutel (comfortsluiting/opening) werkt het prima en de schakelaars achter werken ook, alleen de voorste ramen doen het niet.

Ook de centrale vergrendeling op de voorste portieren werken niet mee via de afstandsbediening, wel met de knop in de linker deur en met de sleutel.

De schakelaars in het slot schijnen goed te werken daar de verlichting ed. goed werken.

 

Wie kan mij een hoop zoekwerk besparen????

 

Alvast bedankt voor de eventuele hulp..

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@Maurice: Ik had de vloerbedekking al gecontroleerd op vocht en het was eronder kurkdroog, maar ik zal de module er eens uithalen om 100% zeker te zijn...

@Erdem: Kortsluiting dat was ook mijn conclusie, de vraag is helaas alleen waar? ik ga me er volgende week eens ins verdiepen.

@Eric: stroomschema's heb ik al doorgenomen, ik hoopte alleen dat er ergens een stekker o.i.d. zat tussen de lichtschakelaar en de verlichting van het dashbord en zo, omdat de lichtschakelaar wel stroom afgeeft en dit niet bij het dashbord komt....

 

In ieder geval; heren bedankt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem nummer 1 heb ik vandaag opgelost; het probleem zat in de sigarettenaansteker in de asbak voor, het lampje maakte kortsluiting met de aansteker zelf waardoor

de zekering heel bleef maar er toch sluiting ontstond waardoor de verlichting niet werkte....

 

Wat probleem 2 betreft; weet iemand of de raammotoren iets te maken hebben met de sluiting van de centrale vergrendeling, moet haast wel met de comfortsluiting.....weet nog steeds niet waarom alleen de achterste 2 deuren werken op de afstandsbediening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat t eerste is opgelost

 

De raammotor geeft ook signaal door aan het slot. En deze krijgt ook signaal of deur op slot is. Zover ik weet gaat er een canbussignaal naar raammotor vanuit comfortmodule.

Dus ja ze hebben er wel mee te maken ja

 

 

"Verzonden ergens vandaan tijdens een nutteloos moment"

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden