Ga naar inhoud
  • 0

Elektrische lendesteun verstelling highline stoel defect


Klaasmans

Vraag

Ik heb een defecte lendesteun verstelling in m'n bestuurdersstoel. Nou vroeg ik bij de jaarbeurt wat t zou kosten om te laten maken.....€800...... Jahhh.....

 

Heeft iemand hier kennis of tekeningen van hoe de stoel gedemonteerd moet worden? Kan ik zelf het defecte deel wel vervangen. Zal wel een klusje zijn, dat geloof ik wel. Maar tijd en 'n geduld heb ik wel.

 

Hoop dat iemand kan helpen!

 

Groeten Klaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij bm onderdelen ben je 75 EUR kwijt voor een volledige rugleuning met elektrische lendesteun.

Wat is er juist kapot? Motor doet niks meer of is de kabel gewoon los ofzo ?

De bekleding van de rugleuning kan je volledig los maken. Heb ik ooit ook eens moeten doen om de airbags over te zetten naar mijn huidig interieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij bm onderdelen ben je 75 EUR kwijt voor een volledige rugleuning met elektrische lendesteun.

Wat is er juist kapot? Motor doet niks meer of is de kabel gewoon los ofzo ?

De bekleding van de rugleuning kan je volledig los maken. Heb ik ooit ook eens moeten doen om de airbags over te zetten naar mijn huidig interieur.

Dat klinkt goed. Daar ga ik eens op googelen. Dankjewel.

Heb je gewoon de stoel er uit gehaald en gekeken waar je kon beginnen, of had je een tekening of instructie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De stoel was er inderdaad uit, ben namelijk overgegaan van stof naar leder. In de leder moest de airbag komen die in de stoffen zetel zat. De overtrek begin je best los te maken aan de achterkant van de rug leuning. Onderaan zit aan de onderkant van het leder en plastiek lat genaaid die dan ingrijpt in een andere lat die op het frame van de zetel is bevestigd. Eens die los zijn kan je al wat omhoog schuiven. De voorkant van de rugleuning onderaan gaat tussen de rugleuning en het zitgedeelte door zo naar de achterkant van de rugleuning. Ook zit die daar vast in zo een plastiek lat.

Verder als je de hoes al wat naar boven kan schuiven zit de hoes in de midden wat vastgehecht dmv ijzeren ringen die ingrijpen in een ijzeren baar die in de mousse zitten. Deze ringen kan je wat openplooien en losmaken. Zo krijg je meer en meer de hoes los. Wijst zichzelf wel een beetje uit naarmate je verder demonteerd.

 

@robertje

Zal eerder het reductiekastje of overbrenging zijn die stuk is. De lendesteun verschuift dmv een soort remkabel. Ook het samenplooien van de lendesteun is zo met een kabel.

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De stoel was er inderdaad uit, ben namelijk overgegaan van stof naar leder. In de leder moest de airbag komen die in de stoffen zetel zat. De overtrek begin je best los te maken aan de achterkant van de rug leuning. Onderaan zit aan de onderkant van het leder en plastiek lat genaaid die dan ingrijpt in een andere lat die op het frame van de zetel is bevestigd. Eens die los zijn kan je al wat omhoog schuiven. De voorkant van de rugleuning onderaan gaat tussen de rugleuning en het zitgedeelte door zo naar de achterkant van de rugleuning. Ook zit die daar vast in zo een plastiek lat.

Verder als je de hoes al wat naar boven kan schuiven zit de hoes in de midden wat vastgehecht dmv ijzeren ringen die ingrijpen in een ijzeren baar die in de mousse zitten. Deze ringen kan je wat openplooien en losmaken. Zo krijg je meer en meer de hoes los. Wijst zichzelf wel een beetje uit naarmate je verder demonteerd.

 

Wulfke, dankjewel voor de heldere uitleg. Ik heb overigens dezelfde symptomen gehad als robertje beschrijft, dus ben met de reply daarop ook geholpen. Thnx!

 

@robertje

Zal eerder het reductiekastje of overbrenging zijn die stuk is. De lendesteun verschuift dmv een soort remkabel. Ook het samenplooien van de lendesteun is zo met een kabel.

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden