Ga naar inhoud
  • 0

Passat 1.4 TSI 7-DSG problemen


patevte

Vraag

Alle,

 

Sinds 3 weken de trotse bezitter van een Passat. Kilometerstand 59.000 km inmiddels. Dit betekent voor ons dat er al 4000 km mee gereden is in 3 weken.

Na enkele weken gereden te hebben zijn er toch een aantal puntjes aan de auto dat ik denk ! :o

 

Wanneer de auto uit start/stop weer start en ik wil wegrijden dan stottert de gehele auto. Dit doet hij ook zonder de start/stop maar dan veel minder erg. Het is maar een mili seconde maar toch. Ik denk gezien alle verhalen hier op het forum dat de koppelingsplaten versleten zijn.

 

Wanneer ik berg op rij op de cruise control (130 km/per uur) dan lijkt het alsof de auto gas geeft en vervolgens remt en weer gas geeft en weer remt. Het lijkt net alsof hij express inhoudt om daarna weer gas te geven. Het is niet overdreven maar je voelt het wel. Het is gewoon irritant.

 

Verbruik ? Ik weet niet of er meerdere 1.4 rijders hier zijn maar het verbruik is gewoon dramatisch. Wanneer ik overal op de snelweg 20 km te hard rij. Dit doe ik overigens altijd dit is mijn ingebouwde marge :wink: ! Kom ik niet boven de 1 op 10.3 km. Ik rij iedere dag een 80 - 90 kilomer van en naar mijn werk en dit is voor 3/4 uit snelweg kilometers. Wanneer ik op zaterdag naar de supermarkt rij en veel stad kilometers rij kom ik niet boven 1 op 8.2 km.

 

Ik weet best dat de gegevens afgegeven in het boekje niet kloppen maar zo extreem. Of is er nog iets mis met de auto.

 

Wel moet ik vertellen dat de auto OCT getuned is door Volkswagen.

Al onze andere auto's zijn ook gechipt en dit resulteerde in veel betere verbruikscijfers, met meer vermogen. Dus veel comfortabeler. Veel minder schakelen (automaat). Beter doortrekken etc. (afijn alle voordelen van chippen).

 

Nou ik ben benieuwd naar jullie antwoorden, tips en ideeen.

Morgen gaat de auto wederom naar de dealer voor het stotteren, inhouden. Ik ben benieuwd. Hij gaat overigens voor de 3e keer omdat ze de eerste 2 keer niks konden vinden. (uitlezen, gasklep resettten etc.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Weet niet of het nog nodig is, maar hier is alsnog de besproken TPI:

 

 

Technische productinformatie

 

Bewerkingsnummer: 2020616/17

Motor: schokt bij accelereren tussen 2.500 en 3.000 1/min.

 

Vrijgegeven op: 6-nov-2014

 

Verklaring van klant / werkplaatsconstatering

 

Verklaring van klant:

•De motor schokt bij accelereren tussen 2.500 en 3.000 1/min.

•In enkele gevallen: De storingmelding voor het uitlaatgascontrolesysteem brandt in het instrumentenpaneel.

 

Werkplaatsconstatering:

•De motor schokt bij accelereren tussen 2.500 en 3.000 1/min.

•In enkele gevallen: De storingmelding voor het uitlaatgascontrolesysteem brandt in het instrumentenpaneel.

 

In het motorregelapparaat kan een van de volgende storingen zijn opgeslagen:

•00564 P0234 Laaddrukregeling, regelgrens overschreden

•00565 P0235 Laaddrukregeling, regelgrens onderschreden

 

Technische achtergrond

 

Moeilijk beweegbare verstelling van de wastegatedoos bij de as/bus op de turbo (zie afb. A).

 

Afb. A

A_zps0c6f674a.jpg

 

 

Serietoepassing

 

 

Maatregel

 

Controle/ reparatie:

 

•Met de handonderdrukpomp uit de -VAS 1397A- controleren of de stang van de wastegateverstelling op de turbo vanaf een onderdruk van circa 300 mbar beweegt.

•Vervolgens met de handonderdrukpomp verder tot de aanslag openen en controleren of de stang zonder schokken terugkomt.

‒Als de stang van de wastegateverstelling haakt of blijft hangen, uitlaatgasturbo overeenkomstig de ⇒ reparatiebrochure/ETKA repareren.

 

Beslist de reparatiemogelijkheid van de uitlaatgasturbo met de reparatieset opvolgen - zie ⇒ Reparatiebrochure/ETKA!

 

Als je dan in Etka kijkt bij de turbo van een CAXA motor, wordt daar een referentie gemaakt naar bovenstaand TPI-nummer 2020616

screen1_zps249b7fad.png

 

Het betreft een reparatieset met onderdeelnummer 03C 198 722 die onderstaande delen bevat:

screen2_zpse174894e.png

 

De set kost volgens Etka €350 ex. BTW.

Een complete turbo zit wat hoger, op €777 ex. BTW.

 

Ray2712 nogmaals bedankt. Dit gaan ze inderdaad uitvoeren ben nu alleen al benieuwd hoe hij zou rijden. Gezien deze gehele topic had ik altijd al het idee dat er iets niet in de haak was met de auto. Dus ik ben benieuwd hoe de passat rijdt na deze "update".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn tip: direct na het starten het start/stop-systeem uitzetten. Bij mij was na 106d km de turbo naar z'n vaantjes en ik denk dat het start/stop-systeem daar voor een groot deel aan heeft bijgedragen.

 

Kan je deze niet meteen helemaal uitzetten in de software ?! :roll:

 

Volgens mij wel. Maar er zijn er die het zeker weten. Volgens mij ook de vrijloop die kan ik in het menu ook niet uitzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo even een update de reparatieset is toegepast en ik moet zeggen hij rijdt weer als een zonnetje..... Ga toch maar eens een second opinion aanvragen omtrent het stotteren bij wegrijden met een warme motor. Vorige week over gehad bij de dealer maar ze zeggen nog steeds dat de computer aangeeft nog niet te vervangen moet eerst nog meer slijten !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden