Ga naar inhoud
  • 0

Koppeling 'loopt aan' als ik het pedaal ingetrapt heb


janbas

Vraag

Beste members,

 

Dit is mijn eerste post op dit forum met het volgende probleem:

 

Ik heb een passat 3B5 uit 1998, motorcode AHL, versnellingsbakcode even niet bij de hand....

 

Sinds gisteren merk ik dat mijn koppeling 'aanloopt' als ik het koppelingspedaal ingetrapt heb. De koppelingsplaat is nog wel ontkoppeld, maar het lijkt erop alsof hij af en toe wil 'happen'. Voordat ik alles ga weghalen e.d. wil ik eerst wat info inwinnen. Zelf heb ik ook het nodige denkwerk verricht, dit zijn mijn conclusies:

 

- Als de drukgroep defect zou zijn, dan zou de koppeling slippen tijdens het rijden; dit is niet het geval

- Als de commandocilinder defect is, dan zou het pedaal onderin moeten liggen? Heb ik op t forum ergens gelezen....

 

Kan iemand mij verder helpen?

 

Groet,

 

Jan-Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedoel je de veren die in de koppelingsplaat zitten? Dat zijn de tangentiaalveren en die veren waar je druklager op drukt zijn druk vingers.

De tangentiaalveren zijn om schokken in de aandrijflijn op te vangen bij optrekken.

Je druk lagerkan ook kapot zijn maar dan zou je verschil moeten horen bij het intrappen en loslaten van het koppelingspedaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, niet die veren. Ik weet welke je bedoelt en snap ook de functie. Misschien heb ik ergens iets gezien, een afbeelding o.i.d. waarin ik drie radiale veren heb gezien. Kan t mis hebben dan :(...

 

Nard gaf al aan dat t misschien lucht in 't systeem kan zijn, maar zorgt dit er ook voor dat 't lijkt alsof de koppelingsplaat een beetje aanloopt? Ga t iig nakijken...

 

Zsm een update van mijn kant

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden