Ga naar inhoud
  • 0

Contactsleutel start de motor niet altijd


Milez

Vraag

Beste forumleden,

 

In mijn (voor mij) nieuwe Passat zit ik met een sleutelprobleempje. Als ik de sleutel (die dus eigenlijk een "key fob" is, hoe heet zoiets in het Nederlands?) in het contact steek, gebeurt er soms helemaal niets. Er is wel stroom (alle lichtjes branden gewoon, de radio doet het), maar de motor start niet. Als ik de sleutel er dan uithaal en er opnieuw insteek, doet hij het gewoon wel*. Dit is niet systematisch, maar toch eens om de drie of vier keer. Het is volgens mij een elektronicaprobleem en geen motorprobleem, omdat er duidelijk helemaal geen signaal naar de motor gaat, en die ook helemaal niets doet. Bij de tweede poging, wanneer het signaal wel doorgestuurd wordt, start hij zonder de minste hapering.

 

Wat kan dit zijn? Batterij van de sleutel aan vervanging toe? Sleutel bijna kapot? Iets anders?

 

Alvast bedankt voor jullie inzicht!

 

Milez

 

----------------

* Voor de duidelijkheid geef ik toch even mee hoe ik start: (1) sleutel in contact, (2) wachten tot het diesellampje uitgaat, (3) ontkoppelen + op sleutel duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de reactie en de link. Ik zou er nooit aan gedacht hebben op stuurslot te zoeken. Maar dat is het niet, denk ik. Het stuurtje verschijnt niet in het dashboard, er klinkt geen geluidje, en er verschijnt ook geen foutboodschap. Het is ook een Passat van 2007, en volgens die andere thread zou het iets zijn voor de Passats tot 2006.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

viewtopic.php?f=120&t=50761

Volgens Lucas ook bij de 2007. Als je het mij vraagt heb je beginnende problemen.

 

Laat hem eerst eens uitlezen. Kijken of je een foutmelding krijgt.

PS de link weet ik niet of de actie nog voor geldt. FF een pb naar Lucas en je weet het, als je er gebruik van zou willen/moeten maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanochtend heb ik de auto naar de garage gebracht om dit na te laten kijken. Daar zeggen ze me dat de boordcomputer geen storingen weergeeft. En als ze proberen te starten (door de dag heen hebben ze het verschillende keren geprobeerd), doet hij het steeds probleemloos...

 

Zolang dit probleem niet erger wordt en ik steeds kan starten, ook al moet ik het soms twee keer proberen, is er natuurlijk niets aan de hand. Maar ik zou natuurlijk graag de zekerheid hebben dat het niet erger wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens de garage stond er helemaal geen storing in... En dat is al de tweede garage die dat beweert (ook die waar ik hem gekocht heb). Mijn probleem is ook niet helemaal hetzelfde als in de threads in de links, in die zin dat het stuurtje niet aangaat op het dashboard, dat er geen boodschap verschijnt en ook geen geluidje klinkt. Het enige is dat hij een keer per vijf a zes keer niet van de eerste keer start. Als ik dan opnieuw probeer, doet-ie het gewoon wel. Als dit probleem niet erger wordt, kan ik daar perfect mee leven. Maar er is natuurlijk die onzekerheid of het daar inderdaad bij zal blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden