Ga naar inhoud
  • 0

Olie op de inrit


wiseguy

Vraag

Sinds kort merken we dat er een steeds grotere vochtvlek op de inrit aan het vormen is. Aangezien het de afgelopen dagen niet meer heeft geregend en de vlek alleen maar groter lijkt te worden, heb ik eens met mijn vinger op de natte plek gevoeld.... Het blijkt een vettige substantie te zijn, waarbij ik dan gelijk aan olie denk. Ook op andere plekken waar ik de Passat parkeer zie ik dat er vettige vlekken ontstaan.

 

De vlek vormt zich op een plaats die vlakbij het rechter voorwiel zit. Kan iemand hier meer over zeggen? Kan dit inderdaad olie zijn? Zo ja, waar kan deze van afkomstig zijn? Hoe kan ik dit het gemakkelijkst controleren?

 

Alle hulp is uiteraard welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zojuist even snel onder de motorkap gekeken en er is een zwart cilindervormig onderdeel waar aan de bovenkant 4 slangetjes gemonteerd zitten. 1 van deze slangetjes is gescheurd en dat slangetje is ook vettig. De bovenzijde van de zwarte cilinder staat ook vloeistof in en de hele cilinder is ook vettig. Uiteraard ook onder deze cilinder is het vettig op de bodemplaat.....

 

Wat is die zwarte cilinder eigenlijk? Hoe noem je dat onderdeel?

 

Zou het lekken van olie hier vandaan kunnen komen? Zou het voldoende zijn om het slangetje te vervangen? Of moet die zwarte cilinder ook worden vervangen?

Ik zal morgen even wat foto's plaatsen, nu is het een beetje te donker om goede foto's te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden