Ga naar inhoud
  • 0

autohold + gordel?


-=mYst=-

Vraag

Ok, eerst en vooral... géén idee of dit het juiste board is voor dit topic, feel free to move it if needed :!:

 

Bon... ik rij nu 'n dikke twee jaar met mijn passat, en gebruik altijd mijn autohold. Laatst had ik ff problemen met de auto, en heb k 'm laten afslepen naar de dealer, waar ze 'n hoop foutcodes hebben opgelost, en sindsdien merkte ik het volgende op:

 

* normaal gaat de auto vanzelf van de handrem, als je de gordel ingeklikt hebt, anders moet je op de handremknop duwen. Bij mij is dat dus niet meer zo. Als ik gas geef, vertrekt de auto (op zich handiger, want als ik geen gordel aandoe wanneer ik wil rijden, wil dat zeggen dat ik de auto 'n paar meter moet verzetten... gordel aandoen is dan ook beetje geprul )

 

* normaal kan de autohold niet aan zonder gordel ingeklikt, kennelijk bij mij dus wél tegenwoordig (en ik weet zeker dat dat ervoor NIET het geval was :!: ) tevens wordt de autohold niet uitgeschakeld als ik de gordel uitklik.

 

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een absolute verbetering (want nu hoef ik mijn handremschakelaar helemaal nooit meer aan te raken, die dingen verslijten namelijk nogal 'n keer en we kennen de gevolgen daarvan allemaal zo onderhand wel :lol: )

Ik vroeg me gewoon af of iemand ditzelfde ook al heeft meegemaakt en/of weet waar dat verschil dan precies in zou zitten. Ik vind het iig 'n pak beter zo, en misschien dat er nog wel mensen denken van: "hmmm, doe mij die ook maar!" :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zou die dan geen fout moeten geven over die schakelaar? maar het zou kunnen... ga zo meteen toch nog ff wegmoeten, 'n keer kijken wat die zegt als ik 'm niet inklik, nog niet op gelet in feite

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zonet gecheckt. rijden zonder gordel, geen melding (bijrijdersstoel doet dit wel). Lijkt er dus idd op dat die schakelaar kapot of overbrugd is door vorige eigenaar van dat interieur (bedenk me net dat dit idd is sinds de interieurwissel)

 

Mij hoor je iig niet klagen, 't is voor mij 'n stuk praktischer (en ik rij sowieso altijd met gordel aan, is hooguit op van die momentjes dat je zegt van: "oh, ff de auto 'n paar meter opzij zetten" )

 

mystery solved dus :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij nu 2,5 jaar mijn Passat en ben er ook niet helemaal uit hoe de handremknop en autoholdknop precies werkt. Lijkt een beetje random.

 

Weet nu wel, dat als ik de gordel om heb, de autohold altijd wel is in te schakelen (gebeurd helaas niet automatisch) en de handrem gaat er altijd vanzelf vanaf als ik begin te rijden. Als ik de gordel NIET om heb, wordt het een beetje wazig: soms schiet de handrem erop en moet ik het via het knopje eraf halen. Soms schiet de handrem er wel op maar gaat deze er vanzelf weer af en soms schiet de handrem er helemaal niet op ?

De autohold is zonder gordel NIET aan te zetten, maar als'ie al aan staat en ik doe de gordel af, blijft'ie soms wel aan staan maar soms ook niet.

 

Het liefste heb ik handrem er NOOIT automatisch op en autohold ALTIJD aan. Maar dat schijn je niet te kunnen instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

autohold automatisch aan KAN wel, maar dan moet je al 'n specifiek type ABS pomp en tacho hebben, is mij verteld. Dat vond ik dus net 'n beetje teveel gedoe om aan te beginnen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden