Ga naar inhoud
  • 0

Uitlezen boardcomputer gebruikte Variant


Emtwee

Vraag

Morgen wordt mn Passat afgeleverd. Een bekende van mij heeft een Vag-Com en ik wil graag weten wat de geschiedenis is van mn Passat. Nu is mijn kennis over dit onderwerp zeer beperkt/nihil en wil jullie dus vragen welke informatie uit te lezen is, zeker ivm aankoopgarantie die ingaat.

 

Ik kan mij voorstellen dat de werkelijke km stand uit te lezen is, storingsgeschiedenis enz. Waar moeten wij op letten als we hem gaan uitlezen? Wat is jullie advies? De mogelijkheden zullen ongetwijfeld zeer groot zijn, maar ik ben juist benieuwd naar de informatie die handig kan zijn in verband met de garantie.

 

Ik heb dus een 1.8T Variant uit 2003. km stand 66dkm.

 

groeten Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou met vag-com alle modules uitlezen op fouten, dit kun je automatisch laten doen zonder eerst elke keer de module in te voeren.

 

Je doelt op een verborgen 2de km-stand die je niet kunt wijzigen? Volgens mij is dat er niet.

 

Module Engine, block 32 geven de brandstofaanpassingen (fuel trims) weer, zegt iets over mogelijke problemen. Check dit voor het eventuele resetten van fouten anders staan deze waarden op 0/reset.

 

Module Engine, block 3/2, geeft de LMM/MAF waarde, deze moet 760-960 toeren stationair tussen de 1.8-4.0 g/s zijn, bij 2520 toeren 7.5-12 g/s

 

Als je dan een tijdje aan het knutselen bent geweest met excel en vag-com dan krijg je uiteindelijk zoiets:

 

http://129.125.253.199/vw/20060525_mb.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden