Ga naar inhoud
  • 0

3AA comfortmodule en CAN gateway in Passat 3C werkend


Lucas

Vraag

Nu dankzij veel vrije uurtjes van Erick hebben we bij Vagtechniek ook voor elkaar om een Passat B7 3AA comfortmodule volledig werkend in een 3C te maken, dus volledig werkende startblokkering en incl werkende stuurkolomvergrendeling.

 

Met de 7N0 gateway van een B7 passat heb je nu ook pauze aanbeveling en Comfortmenu in B7 tellers.

 

Nu kunnen dus alle B7 opties geretrofit worden in een B6...... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij werkt pla 2.0 zelfs met een recente 3C ABS... Denk dat we hier vanzelf achter gaan komen op een van onze auto's :).

 

Edit voor de zoekfunctie: lijkt toch niet te gaan werken met een 3C0 ABS

post-14741-1423829378,4459_thumb.jpg

post-14741-1423829378,6021_thumb.jpg

post-14741-1423829378,7271_thumb.jpg

aangepast door Lucas
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nu dankzij veel vrije uurtjes van Erick hebben we bij Vagtechniek ook voor elkaar om een Passat B7 3AA comfortmodule volledig werkend in een 3C te maken, dus volledig werkende startblokkering en incl werkende stuurkolomvergrendeling.

 

Met de 7N0 gateway van een B7 passat heb je nu ook pauze aanbeveling en Comfortmenu in B7 tellers.

 

Nu kunnen dus alle B7 opties geretrofit worden in een B6...... :mrgreen:

 

Lucas , mag vragen hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maakt het nog uit wat voor andere regelmodules er in zitten Lucas?

Ben eens met iemand in Duitsland bezig geweest om dit te laten doen maar volgens hem Moest ik dan ook een andere ABS module hebben.

En als dit niet nodig is heb je dan een richtprijs voor de ombouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lucas , mag vragen hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen.

gr ids

Er wordt een software-aanpassing + bedradingsaanpassing gedaan in de 3AA comfortmodule zodat deze werkt in je 3C.

 

Maakt het nog uit wat voor andere regelmodules er in zitten Lucas?

Ben eens met iemand in Duitsland bezig geweest om dit te laten doen maar volgens hem Moest ik dan ook een andere ABS module hebben.

En als dit niet nodig is heb je dan een richtprijs voor de ombouw.

Ja een recente ABS is een must, helaas voor de 2006-2007 3C eigenaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Lucas , mag vragen hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen.

gr ids

Er wordt een software-aanpassing + bedradingsaanpassing gedaan in de 3AA comfortmodule zodat deze werkt in je 3C.

 

Maakt het nog uit wat voor andere regelmodules er in zitten Lucas?

Ben eens met iemand in Duitsland bezig geweest om dit te laten doen maar volgens hem Moest ik dan ook een andere ABS module hebben.

En als dit niet nodig is heb je dan een richtprijs voor de ombouw.

Ja een recente ABS is een must, helaas voor de 2006-2007 3C eigenaren.

 

Welke 3AA comfort module heb je nodig.

 

Dus als ik een 3AA comfort module vind, kunnen jullie deze plaatsen, en wat zou jullie prijs indicatie zijn voor het monteren.

 

Gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb wel comfort menu met 3c0 gateway

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

 

Dat heeft te maken met de teller die je plaatst. Bij een 3AA teller ben je het menu van de 3C comfortmodule kwijt, deze werkt dus wel met de 3AA module.

 

Wat zijn nog meer voordelen van deze module behalve comfort menu en de koffie pauze ???

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

 

Dat je alle B7 opties kan plaatsen, bijvoorbeeld het klokje werkend maken, Side assist, camera met verkeersbord herkenning etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
109 abs moet erin, en daar hoort dan ook een nieuwer stuurhuis bij. Verder moeten je achterdeuren over lin-bus communiceren.

Wat is het verband tussen het stuurhuis, de achterdeuren en de ABS pomp dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
109 abs moet erin, en daar hoort dan ook een nieuwer stuurhuis bij. Verder moeten je achterdeuren over lin-bus communiceren.

Wat is het verband tussen het stuurhuis, de achterdeuren en de ABS pomp dan?

 

Zonder de ABS pomp zal je stuurkolomvergrendeling niet op slot gaan. De nieuwere abs pomp zal een storing geven op je stuurhuis omdat deze over een ander can protocol communiceert, vandaar dat het stuurhuis naar een nieuwer type omgebouwd zal moeten worden.

 

Wat betreft de achterdeuren, tot half 2006 zitten er can bus raammotoren in. Hier worden alle deuren vanuit het comfort regelapparaat aangestuurd. Vanaf half 2006 zijn ze overgestapt op lin bus. Hier worden de achterdeuren door de voorste raammotoren aangestuurd. Dus stuurt de comfort module alleen de voorste deuren aan. Bij een 3AA is dit ook het geval en daarom heb je dus lin bus motoren nodig.

 

Wat ik nog vergeten was is dat je ook een 3c8 handrem module nodig hebt, ook hier weer het verhaal dat deze via een ander can protocol communiceert met je abs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duidelijk Erick dank je voor de uitleg.

Dit wordt me teveel om te veranderen, tot nu toe heb ik alleen een 3AA klok erin zitten en die zet ik met de zekering op tijd.(verlichting heb ik daar wel van werken)

Dus mocht er in de toekomst meer 3aa spul in komen dan kijk ik wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden