Ga naar inhoud

Pdc voor 3bg met trekhaak


roelh

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Mijn pa het nu een auto met pdc. Wat is dat super fijn zeg. Zelf heb ik een 3bg uit 2002 met vaste trekhaak. Nu wil ik dit ook. Welk systeem moet ik hebben. Zitten de gaten ook al in me bumper, of verschilt dat per passat?

 

Groet,

Roel

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

Mijn pa het nu een auto met pdc. Wat is dat super fijn zeg. Zelf heb ik een 3bg uit 2002 met vaste trekhaak. Nu wil ik dit ook. Welk systeem moet ik hebben. Zitten de gaten ook al in me bumper, of verschilt dat per passat?

 

Groet,

Roel

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Volgens mij heeft een 3BG origineel geen PDC, maar je kunt hem wel achteraf OEM inbouwen, alleen koste OEM 400 euro, alles bij elkaar, of je kunt zo aftermarket setje kopen maar volgens mij scheelt dat niet zoveel met tweedehands OEM onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

Mijn pa het nu een auto met pdc. Wat is dat super fijn zeg. Zelf heb ik een 3bg uit 2002 met vaste trekhaak. Nu wil ik dit ook. Welk systeem moet ik hebben. Zitten de gaten ook al in me bumper, of verschilt dat per passat?

 

Groet,

Roel

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Volgens mij heeft een 3BG origineel geen PDC, maar je kunt hem wel achteraf OEM inbouwen, alleen koste OEM 400 euro, alles bij elkaar, of je kunt zo aftermarket setje kopen maar volgens mij scheelt dat niet zoveel met tweedehands OEM onderdelen.

 

Hmmm tweedehands OEM. Klinkt interessant. Gezocht en gevonden. Echter die beste meneer zegt me dat die voorbereiding ook in je comfortmodule moet zitten. Daarnaast moest de zekeringskast aangepast worden?

Wie heeft hier verstand van en hoe kan ik zien of mijn comfortmodule dit ondersteunt?

 

Groet,

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft het niks met je Comfort module te maken, het systeem is alleen akoestisch voor een 3BG dan , en dan is een PDC module al voldoende, het werkt als volgt, op het moment dat je in zijn achteruit zet of het knopje van parkeer sensor indrukt dan activeer je de sensoren, die geven dan een puls af als je een obstakel nadert en verder niks, dus wat je nodig heb is 8 sensoren, 4 voor en 4 achter, plus een kabelboom voor en achter, twee zoemers, ééntje voor ééntje achter, en een PDC module, de gaten voor je sensoren kun je zelf maken, de sensor houders voor je bumpers kun je los bestellen, en viola je heb parkeer sensoren.

 

als ik fout zit moeten jullie mij maar corrigeren.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor is niet geleverd in een 3BG, dus pdc module, speakertje, en 4 sensoren.

 

Hier is ook nog wat info:

http://www.passatplus.de/umbauteile/pdc/index.htm

 

Maar je kunt wel zelf voor maken toch.... je neemt een PDC van een 3C voor en achter..

 

Eric heeft van een audi A8/S8 een stuurdoos genomen en voor en achter OEM

met vagcom uit te lezen.

Van een 3C heb je nog canbus bij nodig en dat werkt niet samen met het oude canbus van een 3BG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor is niet geleverd in een 3BG, dus pdc module, speakertje, en 4 sensoren.

 

Hier is ook nog wat info:

http://www.passatplus.de/umbauteile/pdc/index.htm

 

Maar je kunt wel zelf voor maken toch.... je neemt een PDC van een 3C voor en achter..

 

Eric heeft van een audi A8/S8 een stuurdoos genomen en voor en achter OEM

met vagcom uit te lezen.

Van een 3C heb je nog canbus bij nodig en dat werkt niet samen met het oude canbus van een 3BG

 

Heb je niet alleen canbus draden nodig voor je OPC, volgens mij als je alleen PDC wilt , heb je geen canbus draden nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in 2009 OEM PDC in mijn passt 3BG variant gebouwd en dit bevalt uitstekend. In tegenstelling tot een Conrad setje die ik er eerder in had zitten.

Meer info hier:

 

viewtopic.php?f=111&t=29938

 

het lijkt mij toch dat anno 2014 die oem PDC setjes wel volledig op ebay of onderdelenlijn.nl te vinden zijn voor niet al teveel geld? Ik zou het zeker adviseren boven een aftermarket setje.

 

 

ps op de regelunit die ik heb zit ook aansluiting voor sensor voor. In bijvoorbeeld een Sharan t/m 2009 zitten ook sensoren voor en achter, met een dashboard schakelaar (vermoedelijk om de voorste uit te schakelen?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel ook nog behoorlijk of ik er 1 op conrad ga halen (of dieseltje dus). Origineel lijkt me het beste. Echter, ben meer dan 100 euro kwijt.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik denk dat je voor totaal 150 euro kwijt bent, voor alles, schat ik, vind ik reuze meevallen voor PDC

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi,

 

Ik heb nog niks eraan gedaan. Wilde het origineel bij elkaar zien te krijgen, maar lastiger en ook vooral duurder dan gedacht.

 

Na me operatie eens kijken of dit setje wat gaat worden.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden