Ga naar inhoud
  • 0

Olie, dealer of via internet?


bjeli

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De 2.0 Tdi wordt meestal met longlife 5W30 afgevuld, heb daar zelf de Castrol Edge 5W30 in, en daar is via internet heel veel mee te verdienen. heb het zelf bij remmenset.nl in Lelystad vandaan, bij afhalen geen verzendkosten.

Maar ook op Ebay (ATP) en bij oliewereld.nl 5 liter voor € 39,95. Belangrijk is natuurlijk de hoogte van de verzendkosten, loont dan om in 1 x voor 2 beurten te bestellen.

 

Het merk maakt, zeker bij de gerenommeerde merken, niks uit wanneer het maar aan de specificaties voldoet die VW voorschrijft voor jouw type motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke. Qua kosten was het me inderdaad duidelijk. Het ging mij alleem om het kwaliteitsverschil. Zelf dacht ik dat het ook inderdaad niks uit (zou mogen) maken.

 

Maar ja, shell helix kun je ook bestellen en is een stuk voordeliger. Dan kies ik (op gevoel) liever voor castrol en bespaar ik nog.

 

De filter?

Eventueel dsg olie + filter?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het maakt in principe niet uit welke merk olie, als deze maar voldoet aan de specificaties. Voor jou motor wordt longlife olie voorgeschreven.

 

Dus alles wat viscositeit 5w30 heeft, en de specificatie 507.00, moet voldoen.

 

Tevens, het verschil tussen sommige merken is de doping, olie is in de basis hetzelfde. Het is aan jou in hoeverre jij hierom geeft (of in gelooft), en natuurlijk of je bereid bent de meerprijs te betalen.

 

Als je er nieuwe olie in gooit, is het gebruikelijk de (olie)filter ook te doen,

 

Voor je dsg bak, hier een link:

 

http://shop.ahw-shop.de/dsg-oelwechsel- ... 2a2?c=2562

 

Pozdrav/ groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Frankenstein mooi. Dan zat ik zelf op het goede spoor ;-)

 

Wat bedoel je met doping? Alles heeft z'n prijs, dus ook de meerprijs. Als het te overzien is (of in verhouding staat) ten opzichte van de voordelen (of mijn gevoel) vind ik het waard.

 

Ja, uiteraard om de oliefilter te vervangen. Maar als je de olie besteld bij bijvoorbeeld remmenset.nl, waar koop je de filter. Gewoon bij lokale dealer? Of elders?

 

Thanks voor de ahw shop link! Dat ziet er goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doping -> additieven die aan de olie worden toegevoegd om het karakter van de olie te beïnvloeden. Voorbeeld; Magnatec van Castrol, hiermee beweren zij dat de olie door additieven beter in het motorblok blijft kleven waardoor deze bij een koude start betere smering heeft.

 

En zo heb je er vele meer, Castrol Edge en zelfs nog Super Edge dacht ik. Geloof ik erin? Nee, maar om mijn mening hierover uit te leggen moeten we wat verder in de details gaan.

 

Oliefilter kun je trouwens overal halen, hoeft niet bij de zelfde plek als waar de olie vandaan komt. Scheelt meestal wel in verzendkosten.

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begrijp het, ik vermoedde al dat het daar over ging.

 

Op internet keek ik onlangs naar de verschillende prijzen. Voor het verschil koop ik liever de Castrol dan bijvoorbeeld Shell Helix. Het verschil is te klein (voor mij persoonlijk) genomen over 30.000 km. Terwijl het de helft (of meer?) is de Mobil1 van de dealer. Of hebben zij betere doping? ;-)

 

Mooi ritje brezan voor de filter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden