Ga naar inhoud
  • 0

2.5 tdi start slecht bij warme motor


brainboxnl

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het probleem is nog steeds niet opgelost maar erger geworden en doet zich nu ook voor bij koude motor.

Bij het starten slaat de passat direct aan maar dan slaat hij af na 1-2 seconden. doorstarten doet dan niets meer.

Als ik dan even wacht dan gebeurt precies het zelfde. Los trekken van de temperatuur sensor heeft geen effekt.

Na ongeveer 15 minuten zo starten is het probleem ineens opgelost en loopt hij als een zonnetje....

 

Aangezien ik de motor niet kan uitlezen ivm communication errors begin ik nu toch te denken aan een defect aan de ecu.

 

Kan ik deze vervangen door een identiek exemplaar of moet ik dan iets doen aan de start onderbreker ??

wie heeft hier ervaring mee?

 

dank voor jullie reakties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ook eens kijken naar je voedingsspanningsrelais, die geeft stroom aan de ECU. Als die klappert kun je ook de ECU niet uitlezen.

Weet je of je auto gechipt is? Misschien is de ECU open geweest om de chip te solderen, en bijv door ABT te heet gebakken.(geen grapje)

Wat ook veel voorkomt bij een V6 TDI is dat de brandstofpomp stuk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok dank voor je reaktie

de passat is niet gechipt, met 480.000 km ook niet meer verstandig denk ik.

en de brandstof pomp en opvoer pomp zijn 50.000 km geleden vervangen

dus het voedingsspanningsrelais klinkt zeer plausibel.

 

weet jij toevallig hoe ik die kan herkennen ? Ik ga ervan uit dat die in de zekeringkast hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden