Ga naar inhoud
  • 0

Clima cc/b7 hulp nodig :(


SpeedyBE

Vraag

dus ik heb een unit overgekocht van hier opt forum maar zit te sukkelen met aansluiting, zie hier overal overpinnen enz maar weet nu echt niet wat ik moet doen aangezien het per modeljaar blijkbaar verschilt

 

ik heb een Passat 3C van 2008 met kontverwarming

 

hier foto's als iemand info kan geven wat ik moet doen (moet er iets met vagcom gebeuren)

 

muagpi.jpg

 

35buufp.jpg

 

2jg2xiu.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

In de bruine 16 polige stekker :

Pin 7 verwijderen en aan de kabel van Pin 10 verbinden

Pin 8 verwijderen en aan de kabel van Pin 9 verbinden

 

In de zwarte 20 polige stekker :

De kabel van pin 20 (zwart/rood) verwijderen en isoleren (wordt niet meer gebruikt)

De kabel van pin 16 (rood/geel) op de plaats van pin 20 zetten.

 

Het paneel inleren :

 

Op de knop AC en tegelijkertijd op de knop verluchting naar voren (derde knop bovenaan) drukken

Als je aircocompressor niet werkt : op de knop AC en tegelijkertijd op de achterruitverwarming drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleurstelling kan idd anders zijn. Maar de pinbezetting is gewoon hetzelfde . Want bij de +2008 modellen zijn sommige kleurcombinaties veranderd. Is ook met de airbagdraden van je stoel bij de 2005 tot 2008 zijn ze bruin,groen en wit. En bij de +2008 modellen. Zijn de kleuren bruin, blauw en zwart. Maar nogsteeds dezelfde pinbezetting ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Doorknippen en draad 16 eraan solderen en draad 20 daarna aftapen. Wel pin 16 eruit halen daarna ;)

Maar is het noodzakelijk om pin 16 uit de stekker eruit te halen ??? Ik heb ergens op een andere forum gelezen dat dit niet nodig is.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Doorknippen en draad 16 eraan solderen en draad 20 daarna aftapen. Wel pin 16 eruit halen daarna ;)

Maar is het noodzakelijk om pin 16 uit de stekker eruit te halen ??? Ik heb ergens op een andere forum gelezen dat dit niet nodig is.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

 

Op zich kan het geen kwaad om een pin in de connector te laten, even netjes afplakken of krimpkous over het eindje waar je hebt afgeknipt (mocht er evt spanning op komen). Zolang je het signaal van pin 16 maar op pin 20 hebt, anders onthoudt je clima de settings niet en staat er dus geen continue stroom op. Het losse kabel eind van pin 20 even netjes afbinden (krimpkous bv),.

 

Ik heb zelf pin 16 met terminal en al uit de connector gehaald. Kabel van pin 20 ong. 20 mm uit de connector doorgeknipt, gestript aan connector zijde en aan de terminal van pin 16 gemaakt. Mocht ik ooit terug moeten bouwen, gaat dit heel makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden